دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1394 - 14:57
در گفت‌وگو با آنا

فرهاد نفرزاده: شانس والیبال برای صعود به المپیک بالا رفت/ ایران شناخت خوبی از حریفانش دارد

کارشناس والیبال کشورمان گفت: شرایط برای صعود تیم ملی والیبال ایران به المپیک ریو مساعد است و خوشبختانه بازیکنان هم از حریفانشان شناخت خوبی دارند.
کد خبر : 60924

فرهاد نفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص ارزیابی حریفان تیم ملی والیبال در مسابقات انتخابی المپیک گفت: «شب گذشته مسابقات انتخابی در قاره اروپا و آمریکا به صورت همزمان به پایان رسید که طی آن حریفان ایران برای این مسابقات مشخص شدند.»


وی افزود: «در این رقابت‌ها علاوه بر چهار تیم آسیایی ایران، استرالیا، ژاپن و چین نمایندگانی از سایر قاره ها حضور دارند. از قاره اروپا تیم‌های دوم و سوم مسابقات انتخابی قاره سبز یعنی فرانسه و لهستان و از قاره آمریکا ونزوئلا و یکی از دو تیم کوبا یا کانادا حریف ایران در انتخابی المپیک هستند. از بین این هشت تیم، چهار تیم مستقیم به مسابقات المپیک ریو صعود خواهند کرد.»


نفرزاده عنوان کرد: «طبق تصمیم فدراسیون جهانی والیبال،‌ تیم‌های اول تا سوم مسابقات به همراه بهترین تیم آسیایی راهی المپیک 2016 ریو می‌شوند که این موضوع شانس صعود کشورمان را افزایش می‌دهد. اگر بازیکنان ایران انگیزه‌های خود را برای حضور در المپیک حفظ کنند و از نظر فنی آماده باشند،‌ فرانسه و لهستان تنها رقیبان آنها در توکیو خواهد بود.»


کارشناس والیبال در خصوص شناخت تیم ملی والیبال از حریفان اظهار کرد: «خوشبختانه تیم ملی شناخت خوبی از حریفانش دارد . ما چندین دوره با تیم‌های چون ونزوئلا، ژاپن و لهستان بازی کردیم و تقریبا با شرایط و نوع بازی کردن آنها کاملا آشنایی داریم. باتوجه به اینکه تیم ژاپن از رقبای سنتی ما است و میزبانی این مسابقات را هم بر عهده دارند به طور حتم از شرایط میزبانی استفاده خواهد کرد و یک حریف جدی محسوب می شود اما خوشبختانه تیم ایران مقابل ژاپن در هر دوره که به میدان رفته است بازی خوبی ارائه داده است و جای نگرانی نیست.»


نفرزاده تاکید کرد: «یکی دیگر از حریفان جدی ایران در این دوره مسابقات لهستان است. باتوجه به اینکه سرمربی جدید ایران «لوزانو» قبلا سرمربی لهستان بوده بنابراین از آنها شناخت خوبی دارد. در هر حال شرایط برای صعود ایران به المپیک مساعد است و خوشبختانه بازیکنان هم از حریفانشان شناخت خوبی دارند.»


این‌ مربی‌والیبال‌‌ بااشاره به اینکه مسابقات انتخابی المپیک آخرین شانس حضور تیم‌ها برای‌ صعود‌ به المپیک است، عنوان کرد: «هم اکنون هشت تیم در مسابقات انتخابی المپیک به مصاف یکدیگر می روند که از بین آنها تنها چهار تیم شانس صعود به المپیک را دارند. باتوجه به اینکه این مرحله آخرین شانس تیم‌ها برای صعود است بنابراین همه از فرصتشان استفاده می کنند و به شکل ایده‌آل در این مسابقات حضور پیدا می کنند.»


نفرزاده در پایان در مورد شانس صعود تیم ملی والیبال ایران به المپیک ریو اشاره کرد و گفت:«در ورزش هیچ زمانی نمی‌توانیم از قطعی بودن چیزی صحبت کنیم به هر حال تیم ملی والیبال با وجود شرایط خوب و بازیکنان قدرتمندی که دارد برای راهیابی به المپیک شانس بسیار بالایی دارد اما به هر حال ممکن است در حین مسابقات شرایطی پیش بیاید که راه صعود را دشوار کنند بنابراین نباید با قاطعیت در مورد صعود صحبت کنیم. امیدوارم که شرایط خوب پیش برود و تیم ملی والیبال طلسم راهیابی به المپیک را بشکند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته