دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توقف صادرات مرغ به کویت و بحرین

رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با توجه به کاهش رابط دیپلماتیک ایران با برخی کشورهای عربی گفت: صادرات مرغ ایرانی به کشورهای کویت و بحرین متوقف شد.
کد خبر : 60904

محمد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه بیش‌ترین صادرات مرغ به کشورهای عراق و افغانستان است، افزود: ما صادرات چندانی به کشورهایی که امروز سفرای خود را از ایران فراخوانده‌اند، نداشتیم و میزان صاردات ما به کویت و بحرین ناچیز بوده است.


وی با تاکید بر لزوم حمایت از صادرات مرغ در کشور تصریح کرد: اکنون میزان تولید مرغ در کشور بیش از میزان مصرف و صادرات است که باید در راستای صاردات آن به سایر کشورها حمایت صورت گیرد.


یوسفی عنوان کرد: مرغ ایران می‌توان به کشورهای قزاقستان، ترکمنسان، ارمنستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صارد شود که البته با تیره شدن روابط دیپماتیک با برخی از کشورهای عربی این امر با کمی محدودیت همراه خواهد بود.


رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با تاکید بر اینکه ظرفیت صاردات مرغ ایرانی به روسیه وجود دارد، بیان کرد: اکنون که روسیه تعرفه واردات مرغ از ایران را به صفر سانده فرصت بسیار مناسبی برای صادرات مازاد تولید کشور است اما این امر به علت بالا بودن هزینه‌های حمل صورت نمی‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته