دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واعظی تاکید کرد؛ همراه بانک، اصلی‌ترین گام در توسعه بانکداری الکترونیک

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک عنوان کرد: با توجه به اینکه گام اول برای استفاده از ICT در بانکداری کشور برداشته شده است، لازمه اصلی در گام‌های بعدی بانکداری همراه است که در کشورهای مختلف دنیا این امر پیشرفت چشمگیری کرده است.
کد خبر : 60903

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ محمود واعظی با اشاره به تحول در حوزه ICT اظهار کرد: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشران توسعه است و کوچک‌ترین استفاده آن در بین مخاطبان حوزه تماس توسط ابزار ارتباطی بین اقشار جامعه است.


وی با تاکید بر اینکه همراه بانک اصلی‌ترین گام در توسعه بانکداری الکترونیک است، افزود: ایجاد شبکه پهن باند کلید توسعه کاربرد و به‌کارگیری ارتباطات و فناوری اطلاعات است و به دلیل قابلیت پهن‌باند به منظور سرعت بخشیدن به حوزه ICT می‌تواند موجب رشد اقتصادی کشور نیز باشد.


وی با بیان اینکه روابط خارجی و حوزه ICT در حال تکامل است، صریح کرد: در این دو سال گذشته محور اساسی دولت گره گشایی از اقتصاد کشور و جامعه بود که اولین قدم در این محور باید تحریم‌ها برداشته می‌شد تا فضای عادی در روابط خارجی نیز بوجود بیاید و شاهد رونق اقتصادی در جامعه باشیم.


واعظی اشاره بر تأثیرات فناوری اطلاعات گفت: تغییر در روابط شهروندان و دولت، ایجاد دنیای مجازی در کنار دنیای حقیقی، سرعت بخشیدن در کارها و شفاف سازی در عرصه‌های مختلف از جمله تأثیرات این حوزه است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در این حوزه گفت: پهنای باند اینترنت بین الملل از 72 گیگابایت بر ثانیه به 276 رسیده است و در کنار توسعه موارد مختلف حوزه ICT دو سال گذشته شاهد بودیم که ظرفیت IP داخل کشور به میزان پنج برابر افزایش داشته است.


وی در ادامه به برنامه‌‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آینده اشاره و خاطر نشان کرد: افزایش ظرفیت پهنای باند زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، افزایش محتوای بومی در فضای مجازی و پوشش کامل ارائه خدمات الکترونیکی دولت از جمله برنامه‌های آینده وزارت ارتباطات است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته