دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیر یک صندوق سرمایه‌گذاری: برای موفقیت در بورس باید انعطاف‌پذیر بود

اکنون بازار سهام در حال تغییر وضعیت به سمت صعود است به طوری که طی هفته اخیر همراه با رشد قیمت سهام در بازار، ارزش معاملات نیز رشد فزاینده‌ای را نسبت به هفته‌های اخیر شاهد بوده و این نشانه مثبتی برای بازار سهام است.
کد خبر : 60876

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از سنا، انتخاب صنایع با رویکرد اثرپذیری مثبت از رفع تحریم‌ها یا ایجاد شرایط مثبت نسبت به گذشته و همچنین افت نرخ سود بین بانکی، بازدهی مناسبی را برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در سهام رقم زده است.


مدیر سرمایه‌گذاری صندوق پارس گستر در تحلیل و ارزیابی خود از وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: شاید یکی از دلایل اصلی رشد بازار سهام را بتوان افت نرخ سود بین بانکی دانست که تاثیر بسزایی در رونق سایر بازارها نیز خواهد داشت.


احمد کاظمی در پاسخ به این پرسش که با رکود حاکم بر اقتصاد، چگونه می‌توان در این بازار سرمایه‌گذاری کرد؟ گفت: مدیریت دقیق سرمایه و ریسک و همچنین تصمیم‌گیری بر اساس تحلیل‌های منطقی شاه کلید موفقیت در هر بازاری است.


وی تصریح کرد: البته ممکن است در بازارهایی که مطلقاً رکود حاکم است نتواند بازدهی جذابی به دست آورد اما حفظ حداقل بازده و جلوگیری از زیان در این شرایط در اولویت است.


کاظمی ادامه داد: اصولاً برای موفقیت در این بازار باید انعطاف‌پذیر بود و بر اساس شرایط بازار استرتژی منطقی اتخاذ کرد ضمن اینکه عکس‌العمل و چرخش رویه بر اساس تغییر شرایط بازار باید به هنگام باشد تا بهترین نتایج کسب شود.


وی همچنین در خصوص رشد بورس طی روزهای گذشته گفت:‌ رشد روزهای اخیر به دلیل کاهش خزنده نرخ سود بانکی و همچنین نزدیک بودن اجرای برجام است ضمن اینکه اخباری چون کاهش نرخ خوراک نیز نزدیک به واقعیت شده و به نوعی بر بازار اثر مثبت گذاشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته