دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1394 - 11:08

کاتالونیا با انتخاب رئیس‌ جدید به سوی استقلال از اسپانیا می‌رود

احزاب جدایی‌طلب منطقه کاتالونیای اسپانیا تنها چند ساعت مانده به ضرب‌الاجل تعیین شده برای انتخاب فردی واحد برای ریاست‌ این منطقه توافق کردند تا جلوی برگزاری انتخابات مجدد در این منطقه را بگیرند.
کد خبر : 60832

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه، آناتولی، جدایی‌طلبان کاتالان پس از یک توافقی نهایی، رهبری جدید انتخاب کردند تا جلوی برگزاری انتخابات مجدد در این منطقه را بگیرند. اگر جدایی‌طلبان نمی‌توانستند تا نیمه‌شب یکشنبه روی فردی واحد برای هدایت جنبش استقلال‌طلبی به توافق برسند، انتخابات جدیدی در این منطقه برگزار می‌شد.


بر اساس توافقی که روز شنبه به دست آمد، آرتور ماس، که قبلا رئیس‌ منطقه کاتالونیا بود، به نفع کارلوس پوئیگدمونت، شهردار سابق جیرونا کناره‌گیری کرد.


پوئیگدمونت در ساعت 9:47 یکشنبه شب، یعنی تنها چند ساعت قبل از اتمام ضرب‌الاجل تعیین‌شده سوگند یاد کرد تا جنبش جدایی‌طلبی در این منطقه ثروتمند شمال شرق اسپانیا همچنان مسیر حرکت خود را با قدرت ادامه دهد.


پوئیگدمونت در سخنانی گفت: «ما باید حرکت به سمت روشنایی را شروع کنیم. ما باید به سمت استقلال حرکت کنیم تا فرآیند استقرار یک دولت مستقل را آغاز کنیم.»


رئیس‌ جدید کاتالان افزود: «اکنون دوران افراد بزدل یا ترسو یا آنهایی که گام‌هایشان متزلزل است، نیست، زیرا نوبت آن رسیده که ما مسئولیت را بر عهده بگیریم.»


پس از برگزاری انتخابات منطقه‌ای در کاتالونیا که جدایی‌طلبان آن را نوعی رفراندوم در مورد جدایی از اسپانیا تلقی می‌کردند، دو حزب جدایی‌طلب اکثریت کرسی‌های پارلمان این منطقه را به دست آوردند. اما حزب کوچکتر دست راستی یعنی سی‌یو‌‌پی به دلیل اقدامات ریاضتی و رسوایی‌های فساد مالی ماس، رئیس‌ سابق، از پشتیبانی از وی امتناع نمود.


این امتناع موجب شده بود تا منطقه کاتالونیا از زمان انتخابات ماه سپتامبر (شهریور) تاکنون بدون دولت بماند و خطر برگزاری انتخابات مجدد که می‌توانست ریسک از دست رفتن اکثریت پارلمان از دست جدایی‌طلبان را به دنبال داشته باشد، به وجود بیاید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته