دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1393 - 12:51
معاون فرهنگی قوه قضائیه:

شرکت 7804 نفر در مسابقات قرآنی قوه قضائیه/ صرفا نباید به سطح ظاهری قرآن توجه کنیم

معاون فرهنگی قوه قضائیه از شرکت ۷ هزار و ۸۰۴ نفر از کارکنان قوه قضائیه در مسابقات قرآنی این سازمان خبر داد.
کد خبر : 6083

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی قوه قضائیه که صبح امروز برگزار شد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در بهار امسال اظهار کرد: از شهرستان‌ها ۶ هزار و ۹۲۲ نفر، سازمان‌ها ۷۲۰ نفر و از ستاد‌ها ۱۶۲ نفر که جمعاً ۷ هزار و ۸۰۴ نفر می‌شوند در مسابقات قرآنی قوه قضائیه شرکت کردند.


وی تصریح کرد: در تابستان ۵ هزار نفر از این مسابقات استقبال کردند که مسابقات در ۷ استان و ۵ منطقه در سطح استان‌ها برگزار شد و در فصل زمستان شرکت کنندگان در مسابقه در مرحله کشوری شرکت کردند همانطور که می‌بینید ما در چهار فصل با قرآن محشور بودیم.


معاون فرهنگی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه این مسابقات به نحو احسن در کشور برگزار شد بیان کرد: ۶۲ درصد از شرکت کنندگان در مسابقه از میان برادران بودند که در مرحله نهایی ۱۶۷ نفر برگزیده شدند که از این میزان ۱۰۳ نفر را برادران و ۶۴ نفر را خواهران تشکیل می‌دادند.


صادقی تاکید کرد: از ۱۶۷ نفر برگزیده در مرحله نهایی ۹۲ نفر از استان‌ها، ۵۳ نفر از سازمان‌ها و ۲۱ نفر از حوزه ستادی در این مسابقات شرکت کردند.


وی به تشریح نفرات شرکت کننده از میان سازمان‌ها پرداخت و گفت: از سازمان پزشکی قانونی ۹ نفر، سازمان بازرسی کل کشور ۷ نفر، سازمان قضائی نیروهای مسلح ۹ نفر، سازمان زندان‌ها ۲۰ نفر و از سازمان ثبت اسناد ۷ نفر در این مسابقات شرکت کردند.


معاون فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد: دامنه فعالیت این معاونت گسترده است که قرآن مهم‌ترین بخش آن را تشکیل می‌دهد. ما تلاش می‌کنیم قرآن را به خانه‌ها ببریم و در دوره‌های عادی در نظر داریم مسابقات قرآنی را برای خانواده‌ها برگزار کنیم تا آن‌ها با قرآن مانوس شوند.


صادقی ادامه داد: قرآن کتابی است که باید آن را مطالعه کرده و مفاهیم آن را بیاموزیم تا از آن درس زندگی بگیریم.


وی با اشاره به اینکه قرآن کتابی تنزیل یافته است بیان کرد: برای استفاده از تعلیم‌های قرآنی باید در مسیری حرکت کنیم که با مفاهیم آن تناسب داشته باشد و بزرگان به ما آموخته‌اند این مسیر مسیر معنویت، تقوا و پرهیزکاری است. پیمودن این مسیر دریچه‌های بلند تقوا را به روی انسان می‌گشاید.


معاون فرهنگی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه تنها نباید به سطح ظاهری قرآن توجه کنیم گفت: انسان‌ها با هر تفکر و تعقلی می‌توانند به قرآن سهل شده دست یابند اما به این میزان نباید اکتفا کرد زیرا قرآن‌ام الکتابی است که باید به همه نکات آن توجه شود.


صادقی با بیان اینکه خداوند کتابی را نازل کرده است که از بشر عادی که معارف بلند مرتبه ندارند تا اولیای خداوند می‌توانند از آن بهره ببرند گفت: توجه به قرآن یک توجه سازنده است و تذکر مفاهیم قرآنی باعث به وجود آمدن سلوک معنوی می‌شود تا ما بتوانیم ابهامات را در خود از بین ببریم و به قله‌های بلند معنوی دست یابیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته