دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1394 - 10:33
رئیس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

ساخت 6 دستگاه لیزر از سوی محققان ایرانی

رئیس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از موفقیت محققان ایرانی در ساخت 6 دستگاه لیزر در حوزه پزشکی که در تشخیص بیماری‌های بدخیم کاربرد دارد، خبر داد.
کد خبر : 60824

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر محمدرضا رزاقی از ساخت 6 دستگاه لیزر در حوزه پزشکی توسط محققان ایرانی خبر داد و گفت: پنج مورد از این دستگاه‌ها که با همت مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران ساخته شده به بهره‌برداری رسیده و یک دستگاه دیگر نیز به زودی در حوزه دندانپزشکی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.


وی افزود: کارآزمایی بالینی این دستگاه‌ها به اتمام رسیده و پروانه بهره‌برداری آنها نیز از طرف اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور صادر شده است.


رئیس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: این دستگاه‌ها نمونه خارجی نیز دارند، اما عملکرد نمونه‌های ایرانی کاملا مشابه نمونه‌های خارجی است. ضمن اینکه قیمت تمام شده آنها بسیار کمتر و در حدود نصف نمونه‌های خارجی است که این مساله می‌تواند صرفه جویی ارزی زیادی برای کشور داشته باشد.


وی افزود: برخی از قطعات این دستگاه‌ها وارداتی است اما قسمت اعظم قطعات در داخل کشور و در مرکز ملی علوم و فنون لیزر ساخته می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته