دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1394 - 15:46
در گفت‌و‌گوی آنا با عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد

طرح پولی شدن تونل‌های پایتخت تنها 70 میلیارد تومان آورده دارد/ این پول به آزرده خاطری مردم نمی‌ارزد

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بررسی‌هایی که از سوی شورای شهر انجام شد پولی که در طول یک سال از اخذ عوارض تونل‌های شهری به دست می‌آید، حدود 60 الی 70 میلیارد تومان است، گفت: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که پولی که از این طریق به دست شهرداری می‌رسد پول زیادی نخواهد بود و تنها آزرده خاطر کردن مردم به جا می‌ماند.
کد خبر : 60747

ابوالفضل قناعتی در گفت و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در واکنش به خروج لایحه مجوز اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری بدون رسیدگی و به درخواست مسئولان شهرداری در جلسه امروز شورای شهر اظهار کرد: تحلیل من این است که شهرداری پیش‌بینی می‌کرد که این لایحه رأی نخواهد آورد و به همین دلیل آن را پس گرفت.


وی با بیان اینکه من و علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در کنار برخی دیگر از اعضای شورای شهر با این لایحه مخالف بودیم، در توضیح اینکه شهرداری تصمیم دارد روی این لایحه اصلاحاتی انجام دهد، افزود: در شورا در خصوص این لایحه بحث اساسی وجود دارد. ما باید به سمت در‌آمدهای پایدار حرکت کنیم. بعضی ها انتقاد دارند به اینکه هزینه هایی که شهرداری برای نگهداشت شهر استفاده می‌کند بیشتر در حوزه تراکم‌فروشی است و برخی مغرضانه این موضوع را شهر فروشی اطلاق می‌کنند.


عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای این دست هزینه‌ها هم دولت هیچ پولی را در اختیار شهرداری قرار نمی‌دهد، اضافه کرد: بنابراین شهرداری برای تامین بودجه سال‌های بعد خود باید به دنبال درآمدهایی برود که خارج از در‌آمدهای فعلی به دست می‌آید که در واقع جنبه پایدار هم داشته باشد.



قناعتی با بیان اینکه در راستای تلاش برای در‌آمدزایی جدید شهرداری بحث دریافت عوارض از تونل‌های شهری مطرح شد، اضافه کرد: اما با بررسی‌هایی که از سوی شورای شهر انجام شد به این نتیجه رسیدیم پولی که در طول یک سال از مردم گرفته می‌شود اگر همه ملزم به پرداخت آن شوند، حدود 60 تا 70 میلیارد تومان است.


وی ادامه داد: با هزینه نگهداشت سیستمی که این فعالیت را در طول سال برای ما مدیریت می‌کند و دوربین‌هایی که نصب می‌شود و افرادی که قرار است بر این دوربین‌ها نظارت داشته باشند و مبالغ را احصا کنند، متوجه شدیم دخل و خرج به گونه‌ای است که پولی که از این طریق به دست شهرداری می‌رسد پول زیادی نخواهد بود و تنها آزرده خاطر کردن مردم به جا می‌ماند.


قناعتی با بیان اینکه تلاش ما در شهرداری و شورای شهر تهران این است که مردم آسایش روحی و جسمی داشته باشند، گفت: تصمیماتی که در شورای شهر اتخاذ می‌شود باید توجیه مناسب اقتصادی داشته باشد.


عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تمام مصوبات شورای شهر تهران باید از سوی فرمانداری تایید شود، عنوان کرد: ممکن است این طرح حتی در شورا تصویب شود اما در فرمانداری پذیرفته نشود.


انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته