دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1394 - 15:01
پزشکیان:

باید کاری کنیم که همه باشند تا مشروعیت نظام روز به روز افزون‌تر شود

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت که شورای نگهبان چطور می‌خواهد افرادی که هیچ پرونده‌ای ندارند، با عنوان عدم احراز صلاحیت از حضور در انتخابات باز دارد؟ این رفتار حضور حداکثری را مخدوش می‌کند.
کد خبر : 60721

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اعلام شورای نگهبان که قرار است چهره‌های ناشناخته سیاسی را با عنوان عدم احراز صلاحیت رد کند،‌ اظهار کرد: نمی‌دانم شورای نگهبان با چه مکانیسمی می‌خواهد به این نتیجه برسد ولی آنچه از بیانات رهبری در سخنرانی دیروزشان استنباط کردم چیزی غیر از این است.


وی افزود: رهبری دیروز گفتند کسانی که مرا قبول ندارند هم در انتخابات شرکت کنند. با وجود این، شورای نگهبان چطور می‌خواهد افرادی که در وزارت اطلاعات و قوه قضائیه هیچ پرونده‌ای ندارند، با عنوان عدم احراز صلاحیت از حضور در انتخابات بازدارد؟ این رفتار حضور حداکثری را مخدوش می‌کند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس تأکید کرد: باید کاری کنیم که همه باشند. این‌گونه مشروعیت نظام روز‌به‌روز افزون می‌شود.


پزشکیان ادامه داد: نمی‌توانیم مردم را به حضور پرشور دعوت کنیم اما نامزدهایی را که آنها مدنظر دارند از حضور در انتخابات منع کنیم. وقتی مردم سلایق نزدیک به خود را در میان کاندیداهای انتخاباتی نبینند در انتخابات حضور نخواهند یافت.


وی خاطرنشان کرد: آدم‌هایی را که مسئله ندارند اگر از حضور سیاسی به بهانه شناخت ناکافی کنار بگذاریم روند برگزاری انتخابات را دچار مشکل می‌کند.


روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد: ما فرصت کمی در اختیار داریم از این رو داوطلبانی را که در نهایت شناخت کافی درباره آنها به دست نیاوریم، رد خواهیم کرد؛ البته با عنوان عدم احراز صلاحیت. عدم احراز صلاحیت با عدم صلاحیت متفاوت است. عدم احراز صلاحیت یعنی سیستم اجرا و نظارت موفق به شناسایی فرد نشده است و آن فرد می‌تواند در آینده با فعالیت‌های سیاسی مشخص خود را بیشتر بشناساند و فعالیت سیاسی داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته