دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1394 - 15:42

مخالفت مجلس با «تفویض اختیارات طرح حمایت از احیاء و مرمت بافت‌های فرهنگی - تاریخی» به کمیسیون فرهنگی

نمایندگان مجلس با تفویض اختیارات طرح حمایت از احیاء و مرمت بافت‌های فرهنگی - تاریخی و توانمندسازی ساکنین و مالکین آنها به کمیسیون فرهنگی مخالفت کردند.
کد خبر : 60717

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، موافقان تفویض اختیار این طرح به کمیسیون فرهنگی معتقد بودند طرح یاد شده با استناد به اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب شود.


طبق اصل 85 قانون اساسی طرح‌هایی که شامل این اصل می‌شوند در یکی از کمیسیون‌های تخصصی بررسی، تصویب و مستقیم به شورای نگهبان ارسال می‌شود تا در صورت تأیید این شورا به صورت آزمایشی اجرا شوند.


طرح حمایت از احیاء و مرمت بافت‌های فرهنگی - تاریخی و توانمندسازی ساکنین و مالکین آنها به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و واحدهای استانی این سازمان اجازه می‌داد نسبت به اجاره کوتاه مدت و بلندمدت اماکن تملک شده میراثی‌، اعم از اینکه مرمت شده یا نیاز به مرمت داشته باشد جهت استفاده‌های اقامتی، گردشگری، فرهنگی، مذهبی، ورزشی، آموزشی، اجتماعی،‌ تولیدی و اقتصادی به قیمت کارشناسی به اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی تخصصی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، آموزشی و اقتصادی واگذار و درآمد حاصله را پس از کسر هزینه‌‌های مرمت به عنوان درآمد اقتصادی استانی وصول و به صورت صددرصد تخصیص یافته مورد استفاده قرار دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: نمایندگان مجلس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته