دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1400 - 09:42
معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد؛

اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات بار و مسافر در شهر تهران

جهانشاه بهرام آبادی از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات بار و مسافر در شهر تهران خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تمامی رانندگان متخلف در این حوزه‌ها، توسط عوامل پلیس راهور پایتخت متوقف و اعمال قانون می‌شوند.
کد خبر : 606725
ساماندهی و نظارت بر راکبان موتورسیکلت برای پیشگیری ازافزایش تخلفات



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری‌آنا، سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات بار و مسافر خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تمامی رانندگان متخلف در این حوزه‌ها توسط عوامل پلیس راهور پایتخت متوقف و اعمال قانون می‌شوند.


معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در قالب این طرح با وانت بارها، کامیونت ها و تمام خودروهای حامل بارکه بصورت غیرمتعارف اقدام به جابجایی بار می‌کنند برخورد قانونی می شود.


بهرام آبادی افزود : همچنین رانندگان این ناوگان که اقدام به حمل بار اضافه یا بارهایی با طول یا عرض یا ارتفاع بیشتر از حد مجاز حمل کنند، از متوقف و اعمال قانون خواهند شد.


وی بیان کرد : سوار کردن مسافر در قسمت بار، حمل بارهای خطرناک نامتعارف و رانندگانی که اقدام به نشاندن مسافرین و یا کارگران در قسمت بار و جلوی وسیله نقلیه باری بیش از یک نفر می‌کنند از دیگر تخلفاتی است که پلیس راهور تهران بزرگ با آن برخورد خواهد کرد.


بهرام آبادی با بیان اینکه رعایت نکردن ضوابط حمل‌بار توسط رانندگان خطرآفرین است، اظهار کرد: در این طرح به خصوص در بحث حمل و جابجایی بارهای سنگین مانند تیرچه بلوک، تیرچه آهن و موارد مشابه که خارج از ظرفیت این ناوگان باشد، پلیس با متخلفان به سختی برخورد خواهد شد.


جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این طرح هم‌اکنون نیز در سطح معابرشهر تهران در حال اجراست و ماموران پلیس راهور پایتخت در معابر و بزرگراه‌ها با خودروهای متخلف برخورد و آنها را متوقف می‌کنند.


موسوی پور به نکته مهمی نیز اشاره کرد و افزود : برخی رانندگان اقدام به سوار نمودن دو نفر بغیر از خود در قسمت جلوی وسیله نقلیه می‌کنند که این کار باعث بوجود آمدن خطرات بسیاری برای سرنشینان جلو می گردد چرا که تنها یک کمربند برای ردیف جلو بغیر از راننده تعریف شده و متاسفانه در صورت بروز حوادث هیچ یک از این دو سرنشین ایمن نیستند و کمربند فقط جان یکی از آنها را نجات خواهد داد.


این مقام انتظامی ادامه داد: بر اساس این طرح رانندگان خودروهای حامل بارِ کمتر از ۶ تن که از ناوگان حمل بار در سطح شهر مجوز تردد دارند، اگر دچار تخلف‌هایی چون پارک دوبل شوند، به شدت مورد برخورد قرار می‌گیرند.


موسوی‌پور افزود: برخی از صاحبان خودروهای حامل بار نیز شب‌هنگام از راننده‌های فاقد گواهینامه استفاده می‌کنند که با اجرایی شدن این طرح در تهران خودروهای متخلف به پارکینگ می‌روند و رانندگان فاقد گواهینامه نیز برای سیر مراحل قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار می‌گیرند.


جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در اجرای این طرح بسیار به آن اهمیت داده می‌شود، کنترل معاینه فنی خودروها در پایتخت است و اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد به پارکینگ منتقل می‌شود و مالک آن نیز جریمه می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۷۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته