دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قائم مقام وزارت صنعت مطرح کرد؛ ضرورت تشکیل اتحادیه‌ فروشگاه‌های زنجیره‌ای

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به سقف 6 میلیون تومانی کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: اولویت دریافت این کارت‌ها با زوجین است.
کد خبر : 60662

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، مجتبی خسروتاج در اجلاس روسای اتحادیه‌های صنفی تهران اظهار کرد: به دلیل رکود حاکم در بازار به خاطر فراوانی محصول و عدم‌پویایی در این حوزه طرح کارت‌های اعتباری یکی از راهکارهایی بود که می‌توانست فضای تقاضا در کشور را تسریع کند.


وی اولویت این طرح را با متاهلان دانست و عنوان کرد: آمار تولید نسبت به سال گذشته نگران‌کننده بود و دلیل دولت برای اجرای طرح کارت‌های اعتباری ایجاد تحرک در تولید است.


خسروتاج به عدم‌برگزاری نمایشگاه‌های فروش شب عید و بهاره در امسال اشاره کرد و گفت: از این پس فروش فوق‌العاده و طرح‌ها با نظارت اتحادیه‌ها برگزار خواهد شد.


وی تصریح کرد: می‌توان مانند روز ملی صادرات که صادرکننده نمونه انتخاب می‌شود، روزی را به انتخاب بهترین اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی که در فروش فوق‌العاده شرکت‌ کرده‌اند اختصاص داد تا فضای رقابتی در این زمینه فراهم شود.


قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: باید ساختار تشکلاتی اتحادیه‌ها اصلاح شود زیرا آن‌طور که باید و شاید به کیفیت اتحادیه‌ها اهمیت داده نشده است.


وی به ضرورت تشکیل اتحادیه‌ای برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای تاکید کرد.


خسروتاج به رشد صندوق مکانیزه اشاره و خاطرنشان کرد: باید در برنامه دوساله همه واحدهای صنفی را به این صندوق مجهز کنیم زیرا این کاز جزو حقوق مصرف‌کنندگان است.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجتبی خسروتاج
ارسال نظر
هلدینگ شایسته