دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

پیام‌های داخلی حمله به سفارت عربستان به روایت عضو حزب اتحاد ملت/ تاجرنیا: امکان ندارد بدون حمایت و سازماندهی چنین حرکتی صورت گیرد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در مورد نیت افراد حمله‌کننده به سفارت عربستان سعودی در تهران گفت: کسانی که این کار را انجام دادند، قطعا با هدف تضعیف و زیر سؤال بردن اقتدار دولت و بی‌شک ضد منافع ملی اقدام کردند.
کد خبر : 60642

علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که برای توسعه کشور در حوزه اقتصادی این روزها به آن خیلی احتیاج داریم بحث امنیت سرمایه‌گذاری در کشور است. هر فعالیتی که بتواند اعتماد سرمایه‌گذاران را سلب کند، ضد منافع ملی است.


یک روزنامه‌نگار را به بهانه نفوذ دستگیر می‌کنند ولی با نفوذی‌های حمله به سفارت عربستان برخورد جدی نمی‌شود

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: کشور ما به‌دلیل سیاست‌های غلط دولت‌های نهم و دهم در سراشیبی رکورد قرار گرفته و با توجه به کاهش قیمت نفت، چاره‌ای جز جذب سرمایه‌گذار و رونق تولید نداریم.


وی تأکید کرد: اقداماتی از قبیل حمله به سفارت عربستان، اقتدار دولت را در داخل و خارج زیر سؤال می‌برد و وقتی گفته می‌شود که این نیروهای خودسر به هیچ عنوان از جانب جناح‌های مختلف سیاسی درون حاکمیت مورد حمایت نبوده‌اند، مردم دچار این تردید می‌شوند که چگونه با وجود نهادهای نظامی، اطلاعاتی و امنیتی، چنین اتفاقاتی صورت می‌گیرد؟


نماینده مجلس ششم شورای اسلامی اضافه کرد: از طرف دیگر دولت‌های خارجی هم اعتماد خود را از دست می‌دهند چون به‌هرحال آن‌ها با یک دولت مذاکره کرده‌اند و به تفاهم‌هایی رسیده‌اند و برای عملیاتی کردن آن‌ها تحت فشار هستند. ما مخالفین جهانی و منطقه‌ای داریم که نمی‌خواهند روابطمان را با جهان خارج خوب کنیم و آنها از برجام عصبانی هستند. برجام خیلی از نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کرد.


وی با اشاره به حادثه حمله به سفارت عربستان گفت: این قبیل اقدامات این پیام را می‌دهد که در داخل کشور تغییری وجود ندارد و دولت نمی‌تواند امور داخل کشور را مدیریت کند.


تاجرنیا درباره نحوه برخورد با مسئله نفوذ تصریح کرد: متأسفانه با بیانات رهبری برخورد سیاسی می‌شود. در این رابطه با یک روزنامه‌نگار که تنها کار او ارائه تحلیل است، برخورد می‌شود ولی با این دست کارها (حمله به سفارت) برخورد جدی نمی‌شود.


وی همچنین در مورد ماهیت اقدام حمله به سفارت عربستان اظهار کرد: با توجه به وقوع اقدامات مشابه در گذشته، فکر می‌کنم افراد مشخصی دست به این‌ کارها می‌زنند و در این کشور اگر کسی به نوعی از جایگاهی حمایت نشود، امکان ندارد بتواند دست به چنین اقدامات برخلاف مصالح ملی بزند.


تاجرنیا با اشاره به سخنان برخی شخصیت‌های اصولگرا در مخالفت با حمله به سفارت عربستان ادامه داد: این مخالفت‌ها کاری از پیش نمی‌برد. آنچه درباره سفارت عربستان اتفاق افتاده، ناشی از حمایت‌های گذشته و همچنین ناشی از عدم برخورد جدی در گذشته با خودسرها بوده است. از طرفی هم قابل پذیرش نیست که این نوع رفتارها را سازماندهی شده ندانیم.


وی تأکید کرد: اگر بپذیریم تمامی جریان‌های سیاسی داخل کشور مخالف حمله به سفارت عربستان بودند، اقتدار نیروی‌های انتظامی زیر سؤال می‌رود که توان حفظ سفارتخانه‌های دول خارجی در داخل کشور را ندارند.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حمله به سفارت عربستان از هر حیثی که بررسی شود به ضرر منافع ملی کشور است و لازمه جلوگیری از تکرار این حوادث این است که برخورد جدی با عوامل صورت گیرد، نه این‌که همچون گذشته کسانی که دست به اقدمات خشونت‌آمیز زدند، تشویق شوند و یا با آن‌ها برخورد جدی نشود.


به گزارش آنا، هفته گذشته بعد از اعلام خبر اعدام شیخ نمر باقر النمر عده‌ای مقابل سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد تجمع کردند و با حمله و آتش زدن هر دو ساختمان خسارت‌های به آ‌ن‌ها وارد کردند. در پی این اقدام، عربستان سعودی ارتباط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب