دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خواستار واگذاری اختیارات به اصناف شد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره اصلاح قانون نظام امور صنفی گفت: مشکلاتی در این قانون وجود دارد که خواهشمندیم در سال 95 مرتفع شود.
کد خبر : 60637

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، حسام عقبایی در اجلاس رؤسای اتحادیه‌های صنفی تهران با بیان اینکه ایرادهایی بر قانون نظام امور صنفی وارد است، افزود: مسائلی از قبیل دو دوره‌ای شدن هیات مدیره‌ها اختلاف‌هایی در مدیریت اتحادیه‌ها به وجود آورده است که امیدواریم با همت وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 95 مرتفع شود.


وی درباره عملکرد اتاق اصناف در برنامه ششم توسعه کشور اظهار کرد: اتحادیه‌ها رویکرد و مطالبات خود را در این زمینه تعیین کرده و از طریق اتاق اصناف تهران و ایران به دولت ارجاع دادند.


عقبایی تاکید کرد: توقع‌ ما این است که پس از گذشت دو سال و نیم از عمر دولت یازدهم جایگاه اتاق اصناف ارتقا پیدا کند.


وی به تبعیض میان اتاق بازرگانی و اتاق اصناف اشاره و عنوان کرد: هنوز جایگاهی را که اتاق بازرگانی دارد، اتاق اصناف به‌دست نیاورده است. بنابراین خواستار پررنگ شدن نقش اتاق اصناف هستیم.


رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره واگذاری اختیارات لازم به بخش اصناف تصریح کرد: سال‌هاست که در حوزه‌های مالیات یا بازرسی‌ها صحبت از واگذاری به اصناف می‌شود اما دولت همچنان می‌گوید اصناف باید چابک‌سازی شود.


وی تاکید کرد: این چابک‌سازی در اصناف شکل گرفته اما واگذاری اختیارات به اصناف همچنان در حد مطالبه ما از دولت باقی مانده است.


عقبایی درباره پروانه‌های کسب خاطر نشان کرد: هنوز بحث فعالان بدون پروانه کسب در سطح کشور حل نشده و این یکی از مشکلات بزرگ اصناف است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته