دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1394 - 10:28

سفر جانشین ولیعهد عربستان به پاکستان

جانشین ولیعهد عربستان امروز یکشنبه با هدف بررسی مشارکت پاکستان در ائتلاف نظامی اسلامی راهی اسلام‌آباد می‌شود.
کد خبر : 60622

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری آلمان، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد: «محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان امروز یکشنبه در سفری رسمی به اسلام آباد می‌رود تا پاسخ این کشور درباره پیوستن به ائتلاف نظامی اسلامی را دریافت کند.»


محمد بن سلمان در این سفر با نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان دیدار و درباره پیوستن این کشور به ائتلاف نظامی اسلامی علیه تروریسم به رهبری عربستان گفت‌وگو می‌کند.


در بیانیه دیوان پادشاهی عربستان آمده است: «در پاسخ به دعوت دولت پاکستان و بنا به درخواست سلمان بن عبدالعزیر پادشاه عربستان، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان در سفری رسمی به پاکستان می‌رود.»


در این سفر بن سلمان با برخی از مقام‌های پاکستانی دیدار و درباره موضوعات مهم میان دو کشور گفت‌وگو می‌کند.


سفر بن‌سلمان چهار روز پس از سفر عادل جبیر وزیر امورخارجه عربستان به اسلام‌آباد انجام می‌شود. جبیر این سفر را با هدف دعوت از پاکستان برای پیوستن به ائتلاف نظامی اسلامی انجام داده بود.


دولت پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که علاقه‌ای به حضور در ائتلاف اسلامی ضد تروریسم به رهبری عربستان ندارد.


وب‌سایت نیشن هفته گذشته پس از دیدار وزیر امور خارجه عربستان با نخست‌وزیر پاکستان، گزارش کرده بود: «دولت پاکستان ضمن استقبال از تشکیل ائتلاف ضد تروریسم به رهبری عربستان اعلام کرد که در این ائتلاف شرکت نخواهد کرد.»


در این بیانیه که پنج‌شنبه شب پس از دیدار عادل‌ جبیر و نواز شریف منتشر شد، پاکستان از ائتلاف ضد تروریسم کشورهای اسلامی به رهبری عربستان استقبال کرد. در همین حال، دولت پاکستان تصریح کرده است که تصمیم ندارد در این ائتلاف مشارکت فعال داشته باشد.


ریاض ماه گذشته میلادی خبر از تشکیل ائتلافی متشکل از 34 کشور با هدف مبارزه با تروریسم داده بود. ائتلافی که به‌تدریج برخی کشورها از حضور در آن اعلام بی‌اطلاعی کردند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته