دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1394 - 10:27

وزیر امور خارجه عربستان مجددا ایران را تهدید کرد

وزیر امورخارجه عربستان گفت که اگر دشمنی‌های ایران ادامه یابد، ریاض علیه تهران اقدامات دیگری انجام خواهد داد.
کد خبر : 60616

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری آلمان، عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان، روز گذشته (شنبه) گفت که در حال بررسی اقدامات جدید ضد ایرانی در صورت ادامه یافتن نزاع کنونی در منطقه است.


جبیر بدون ارائه جزئیاتی افزود: «اگر دشمنی‌های ایران ادامه یابد، پادشاهی عربستان اقدامات دیگری علیه ایران را بررسی می‌کند.


وزیر امور خارجه عربستان پس از پایان نشست اضطراری وزیران امور خارجه شورای همکاری خلیج‌فارس، در کنفرانسی خبری در ریاض مدعی شد: «ایران همچنان به دخالت در امور داخلی کشورهای همسایه می‌پردازد و از تروریسم حمایت می‌کند.»


از سوی دیگر عبداللطیف زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس، در این کنفرانس خبری گفت: «کشورهای خلیج(فارس) صف واحدی با عربستان تشکیل دادند و این کشورها تدابیر ضدایرانی دیگری اتخاذ خواهند کرد.»


روابط میان ایران و عربستان از هفته گذشته دچار تنش شده است و ایران اعدام شیخ نمر، روحانی مبارز شیعه عربستانی، را محکوم کرده است. از سوی دیگر، برخی معترضان به این اقدام آل‌سعود در مقابل سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد جمع شدند که به‌دنبال اقدام برخی افراد تندرو، این مکان‌های دیپلماتیک آتش گرفت و به بخش‌هایی از ساختمان آن خسارت وارد شد.


بنا به گفته جبیر، این اقدام و همچنین اظهارات مداخله‌جویانه ایران درباره امور داخلی عربستان ازجمله اعدام شیخ نمر باعث شد تا عربستان روابط دیپلماتیک خود با تهران را قطع کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته