دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1393 - 12:12
رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد

آغاز مذاکرات برای خرید 28 فروند آمبولانس و بالگرد امدادی از اروپا

رئیس جمعیت هلال احمر از آغاز مذاکرات برای ورود 22 آمبولانس هوایی و 6 فروند بالگرد امدادی از مبدا اروپا به کشور خبر داد.
کد خبر : 6061

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، امیرمحسن ضیایی در نشست بین‌المللی نقش جوانان درسلامت پس از بلایا در جمع خبرنگاران گفت: جمعیت هلال احمر شعار «هر خانواده، یک امدادگر» را در سال آینده در دستور کار خود قرار داده است، همچنین هم‌اکنون بیش از یک میلیون جوان عضو جمعیت هلال احمر هستند که باید برای سال آینده برنامه‌های بیشتری در راستای جذب و نگاه‌داشت آن‌ها طراحی کنیم.


وی از تهیه یک بالگرد برای هر استان به منظور امدادرسانی به مردم خبر داد و گفت: در پی آن هستیم تا با مذاکره بتوانیم تعدادی بالگرد از کشورهای دیگر خریداری و وارد کشور کنیم. در این زمینه، مذاکرات برای خرید ۶ بالگرد آغاز شده و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد و در نظر داریم تا ۲۲ بالگرد دیگر را نیز تهیه کنیم.


ضیایی یادآور شد: با خریداری این ۲۲ بالگرد می‌توانیم ناوگان آمبولانس هوایی خود را راه‌اندازی کنیم زیرا بالگردهای فعلی ما بالگردهای امدادی و مخصوص حمل تجهیزات هستند.


وی در مورد توافقات برای خرید بالگرد از مدیریت بحران نیز گفت: ما همچنان مشتری بالگرد مدیریت بحران هستیم گرچه یکی از این دو بالگرد دچار سانحه شده است.


رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران از آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به مردم بهمن‌زده افغانستان خبر داد و گفت: هلال احمر ایران برای ارایه کمک‌های امدادی و بهداشتی به مردم افغانستان آمادگی صددرصدی دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بالگرد
ارسال نظر
قالیشویی ادیب