دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

داستان زندگی 2 کودک شیرازی که در بیمارستان جا‌به‌جا شدند/ عذرخواهی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

امیرمحمد و مهیار که 25 آذر سال 93 در بیمارستان حافظ شیراز به دنیا آمدند، هنگام تولد جا به جا شدند و هریک در دامان خانواده ای دیگر پرورش یافتند تا اینکه حدود دوهفته قبل موضوع در رسانه ها منتشر شد و برخی مسئولان بهداشتی فارس این جا به جایی را ناشی از اشتباه دانستند.
کد خبر : 60597

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، در نشستی که اخیرا با حضور دکتر محمد هادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و آقایان کشاورز و امیدوار پدران امیر محمد و مهیار در محل دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، رییس دانشگاه به درد دل های پدران گوش داد و با عذرخواهی از قصوری که در این ماجرا از طرف بیمارستان رخ داده اعلام آمادگی کرد که همه نیازهای مادی برای گرفتن مشاور، برای تقویت روحیه دو خانواده و فرستادن هر دو خانواده به سفرهای توریستی مشهد ، کیش یا شمال و برای تامین همه هزینه های آزمایش های پزشکی ، برای تامین همه هزینه های مشاور و روانشناس و روانپزشک و برای تامین هزینه اقامت هر دو خانواده برای مدتی که مشاور و روانپزشک تشخیص دهد تامین و پرداخت شود.


دکتر ایمانیه با بیان اینکه پرستار مسئول در بخش زایمان بیمارستان حافظ و رئیس و مدیر این بیمارستان به هیات تخلفات اداری معرفی شده اند و باید پاسخگوی این کوتاهی باشند گفت: این افراد تا زمان مشخص شدن رای هیات تخلفات از کار در بیمارستان تعلیق هستند .


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پیگیری قضایی موضوع حق هر دو خانواده است گفت: البته ما پدران و مادران و هر دو خانواده امیدوار و کشاورز را به مصالحه و پذیرفتن حکمت پروردگار دعوت می کنیم اما اگر آنها بر پیگیری قضایی تاکید داشته باشند مانع کار آنها نمی شویم و باید پاسخگوی دستگاه قضایی باشیم.


دکتر ایمانیه اضافه کرد : سالانه 80 هزار نوزاد در استان فارس و در مجموعه تحت مسئولیت من متولد می شوند و این اتفاق در بیش از 10 سال مسئولیتم در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای نخستین بار رخ داده و بدیهی است که حتی یک بار رخ دادن آن نیز زیاد باشد اما در مجموع نباید بر اساس یک اتفاق همه دستاوردهای دانشگاه و بیمارستان حافظ و تلاش های پرسنل خدوم بیمارستان و خدماتی که برای مادران باردار در این بیمارستان و در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام می شود را زیر سئوال برد.


وی با بیان اینکه ما از هیچ کمک فکری و مشاوره ای و تامینی و تربیتی برای آنکه هر دو خانواده به هم نزدیک شوند و کودکان با مادران واقعی خود انس بگیرند فروگذار نخواهیم کرد گفت : ملاک و معیار ما دراین موضوع نظر روانپزشک و روانشناس است و بیش از آنکه به فضا سازی های منفی علیه دانشگاه فکر کنیم به آن می اندیشیم که با یک اقدام علمی و عملی دو خانواده را به هم نزدیک کنیم و نوازدان را به مهر مادران واقعی خود برسانیم که رضای حضرت پروردگار نیز دراین کار نهفته است .


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد : می دانیم که برخی به دنبال پر تنش کردن فضا و سوءاستفاده از این جریان و ماجرا هستند ، این افراد بدون شک خیر خواه هیچکدام از دو خانواده نیستند و به دنبال مطامع خود و گرفتن ماهی از آب گل آلود می گردند، خانواده های امیدوار و کشاورز نیز باید هوشیار باشند که در دام این افراد نیفتند .


** خانواده های امیدوار و کشاورز و زندگی موقت در محیطی جدید


دکتر محمد کاظم تدین قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت : در حال حاضر هر دو خانواده کشاورز و امیدوار و مادران و نوزادان در محلی که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اختیار آنان قرار داده در کنار هم زندگی می کنند و هر روز توسط روانشناس و روانپزشک ویزیت می شوند و خدمات مشاوره دریافت می کنند .


دکتر تدین افزود: تا انجام کامل تطابق دو نوزاد و تا زمانی که روانپزشک بر اساس معیارهای علمی تشخیص دهد هر دو خانواده در محیطی که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اختیار آنان قرار داده زندگی خواهند کرد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز همه هزینه های درمانی و مشاوره این دو خانواده را متقبل شده و پرداخت می کند .


بر اثر یک اشتباه یا کوتاهی یا سهل انگاری ، مهیار و امیر محمد یک سال پیش در بیمارستان حافظ شیراز دستنبدهای اشتباه بر دستشان زده شد و سرنوشت تلخ جدایی این دو کودک از خانواده هایشان رقم خورد .


آنطور که پدر مهیار گفته ، مهیار 9 ماهه بود که برای انجام آزمایش خون به یکی از درمانگاه ها مراجعه کردند و آنجا مشخص شد گروه خونی مهیار با گروه خونی پدر و مادرش متفاوت است، او A مثبت بود ، پدرش O و مادرش B مثبت بوده است و تردید ها مبنی بر اینکه مهیار نوزاد این خانواده نیست آغاز شد و سرانجام با پیگیری ها و رفت و آمدهای متعدد خانواده های کشاورز و امیدوار پی به وجود دو نوزاد در دو خانواده برده شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته