دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1400 - 12:28

ایرادات متداول ماشین لباسشویی سامسونگ (معرفی و راه حل)

در برخی از مواقع ممکن است که عملکرد ماشین لباسشویی با مشکل روبرو شده و اختلال در آن رخ دهد. برند سامسونگ نیز مانند دیگر برندهای دیگر، همان طور که کارکرد و امکانات عالی و بسیار بالایی دارد، اما ممکن است که مشکلی در عملکرد قطعات آن رخ دهد. برخی از این ایرادات ماشین لباسشویی سامسونگ بسیار ساده بوده و خودتان می‌توانید به رفع آن بپردازید. اما ممکن است که برخی از ایراد لباسشویی سامسونگ مربوط به خرابی قطعات حساس دستگاه بوده که نیاز به تخصص و تجربه بالا داشته باشد.
کد خبر : 605643
لباسشویی سامسونگ



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، در این مطلب از سایت تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی ایرادات ماشین لباسشویی سامسونگ بپردازیم و کد خطاهای این برند و روش‌های رفع آن را بیان کنیم.


ایرادات ماشین لباسشویی سامسونگ


۱. روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ


اولین دلیل ساده این ایراد لباسشویی سامسونگ می‌تواند به خاطر اختلال در برق ورودی دستگاه باشد. بهتر است که ابتدا کنتور برق منزل را چک کنید تا اگر مشکلی در این بخش است آن را رفع کنید. ماشین لباسشویی‌های سامسونگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر درب دستگاه باز باشد، دستگاه روشن نخواهد شد. از این رو سوئیچ درب ماشین لباسشویی را چک کنید تا اگر خرابی در این قسمت باشد به تعمیر آن بپردازید.


علت دیگر این مشکل می‌تواند به خاطر خرابی در سوئیچ استارت باشد. این قطعه اگر معیوب شده باشد باید تعویض شود. البته در برخی از اوقات نیز ممکن است که موتور لباسشویی بیش از حد داغ شده باشد که در این شرایط دستگاه خاموش شده و بعد از خنک شدن شروع به کار خواهد کرد. این اتفاق معمول می‌باشد اما اگر تعداد دفعات داغ کردن موتور لباسشویی بیشتر شود، بهتر است که یک تکنسین‌کار دستگاه را چک و عیب‌یابی کند.


۲. لرزش شدید ماشین لباسشویی سامسونگ


لرزش شدید ماشین لباسشویی سامسونگ به خاطر عدم تراز دستگاه و تنظیم نبودن پایه‌ها می‌باشد. می‌توانید با تراز کردن دستگاه، این ایراد لباسشویی سامسونگ را رفع کنید. البته بار نامتعادل لباس‌ها و ایراد در قطعه تسمه دستگاه نیز می‌تواند این مشکل را به وجود بیاورد.


توصیه می‌کنیم که بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس قرار ندهید تا مشکلاتی از این قبیل رخ دهد. همچنین اگر ایراد در قطعه تسمه ماشین لباسشویی می‌باشد، تکنسین‌کار باید به تعویض این قطعه بپردازد.


۳. عدم آبگیری در ماشین لباسشویی سامسونگ


ایرادات متداول ماشین لباسشویی سامسونگ (معرفی و راه حل)



این ایراد لباسشویی سامسونگ معمولا به دلیل خرابی شیر ورودی آب، سوئیچ فشار و یا کم بودن فشار آب در شلنگ ورودی به دستگاه می‌باشد. در صورت خرابی شیر ورودی آب و یا همان شیر برقی باید قطعه را تعویض کنید.


سوئیچ فشار ماشین لباسشویی وظیفه تعیین میزان مناسب سطح آب در دستگاه را دارد. از این رو در صورت ایراد و خرابی این قطعه، میزان آب در لباسشویی بیش از حد شده و از دستگاه سرازیر می‌شود. برای رفع این ایراد باید این قطعه معیوب را تعویض کنید.


۴. سروصدای زیاد ماشین لباسشویی سامسونگ


ایراد سروصدای زیاد در ماشین لباسشویی سامسونگ می‌تواند به خاطر وجود مشکل در قطعات پمپ تخلیه، بالشتک موتور، کمک فنرها و تسمه باشد. گاهی اوقات در قسمت شلنگ تخلیه، جسم خارجی گیر می‌کند و باعث ایجاد سروصدای بالا در دستگاه خواهد شد. بهتر است که برای رفع این ایراد لباسشویی سامسونگ، یک تکنسین‌کار دستگاه را چک و عیب‌یابی کند تا مشکل سریع‌تر برطرف شود.



ایرادات متداول ماشین لباسشویی سامسونگ (معرفی و راه حل)




کد خطاهای ماشین لباسشویی سامسونگ


۱. کد خطاe01 ماشین لباسشویی سامسونگ


کد خطاe01 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای عدم ورود آب به دستگاه می‌باشد. به طور معمول به دلیل خرابی شیر برقی این ایراد و مشکل در لباسشویی رخ می‌دهد که باید آن را تعویض کنید.


۲. کد خطاe02 ماشین لباسشویی سامسونگ


این ارور ماشین لباسشویی سامسونگ به خاطر عدم تخلیه آب دستگاه نمایش داده شده است. وجود ایراد در پمپ تخلیه باعث نمایش این ارور شده است که باید این قطعه را تعمیر کنید.


۳. کد خطاe04 ماشین لباسشویی سامسونگ


ارور e04 لباسشویی سامسونگ به معنای عدم تعادل لباس در درام دستگاه می‌باشد. بهتر است که به جنس لباس‌ها و میزان مناسب حجم آن در زمان شستشوی ماشین لباسشویی توجه داشته باشید تا ایراد و اروری برای ماشین لباسشویی به وجود نیاید.


۴. کد خطاهای e05 و e06 ماشین لباسشویی سامسونگ


این ارور و ایراد لباسشویی سامسونگ به خاطر خرابی قطعه المنت گرمکن آب دستگاه نمایش داده شده است. برای رفع آن باید این قطعه را تعویض کنید تا ارور ماشین لباسشویی پاک شود.


۵. کد خطاe07 ماشین لباسشویی سامسونگ


این کد خطاe07 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای خرابی سنسور فشار آب در دستگاه می‌باشد. تکنسین‌کار باید به تعمیر و یا تعویض این قطعه بپردازد تا مشکل ماشین لباسشویی رفع شود.


۶. کد خطاe08 ماشین لباسشویی سامسونگ


این ارور و ایراد لباسشویی سامسونگ به دلیل دمای غیرعادی آب در دستگاه بروز می‌کند. معمولا به دلیل اشتباه بستن محل شلنگ آب گرم و سرد این ارور در ماشین لباسشویی نمایش داده می‌شود که می‌توانید به رفع ارور بپردازید.

منبع : تعمیر لباسشویی سامسونگ تعمیرآنلاین


انتهای پیام/ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته