دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1400 - 00:09
سید صالحی در گفت‌وگو با آنا:

تاکتیک‌های متنوع تمرکز عراق را از بین می‌برد/ مراقب حواشی حریف باشیم

کارشناس فوتبال گفت: برای باز کردن خط دفاعی عراق باید از تاکتیک‌های متنوع استفاده کنیم تا تمرکز این تیم از بین برود و قفل دروازه‌اش شکسته شود.
کد خبر : 605540
دیدار تیم‌های ایران و سوریه



گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه در قطر به مصاف عراق خواهد رفت. شاگردان دراگان اسکوچیچ در گام نخست برابر سوریه به برتری یک بر صفر دست یافتند و در مقابل شاگردان دیک ادووکات در خانه کره جنوبی به تساوی بدون گل رسیدند. کسب پیروزی برای یوزهای ایرانی باعث می‌شود تا با شرایط بسیار خوبی برای ادامه دیدارها به مصاف رقبا بروند و شیرهای بین‌النهرین نیز همانند عقاب‌های قاسیون یک باخت در کارنامه‌شان درج خواهد شد.


عراق به دنبال حاشیه است


سید مهدی سید صالحی مصاف ایران و عراق را دیداری هیجانی برای هر دو تیم دانست و اظهار کرد: در مرحله قبلی دو بازی برگزار شد و سهم هر تیم یک پیروزی بود. البته آخرین بازی به سود ایران تمام شده و تفاوت بازی فردای دو تیم حضور دیک ادووکات روی نیمکت عراق است و این مربی هلندی توانسته نظم و انضباط را به‌خصوص در فاز دفاعی در تیمش ایجاد کند. از مهم‌ترین خصوصیت‌های بازی عراق انجام باز قدرتی و کشاندن مسابقه به حاشیه است. سرمربی تیم ملی ایران باید آگاه باشد و موارد لازم را به شاگردانش گوشزد کند تا جریان بازی به سود حریف نشود.


وی کسب سه امتیاز را در گام نخست اتفاق مهمی برای تیم ملی خواند و بیان کرد: تیمی بهتر از عراق از لحاظ مهره و تاکتیک هستیم. البته که عراق تیمی سخت‌کوش‌تر از دیگر تیم‌های عربی حوزه خلیج‌فارس است. در مصاف با کره جنوبی انسجام بهتری داشت و جدیت در حفظ دروازه به همراه کم‌دقتی بازیکنان کره‌ای باعث شد تا بازنده نشود. قطعاً اولویت این تیم در دیدار با ایران انجام بازی تدافعی منسجم و استفاده از ضد حملات است و بازیکنان کشورمان باید در هنگام ارائه بازی مالکانه مراقب از دست رفتن توپ و ایجاد ضد حمله برای حریف باشند.


مهار مهاجمان عراق در ضدحمله


پیشکسوت تیم ملی فوتبال ارائه بازی سرعتی مخصوصاً در زمان انتقال توپ را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: دوندگی به همراه سرعت دادن به بازی و شوت‌های انفجاری و ناگهانی باعث می‌شود تا دروازه عراق باز شود. بازیکنان خط دفاعی باید توپ را به خوبی رصد کنند تا اگر لحظه‌ای حریف درصدد استفاده از حربه ضدحمله بود به خوبی مهاجمان عراق را مهار کنند. شکست دادن عراق کار آسانی نیست و این تیم برای آنکه بازنده شود بازی خواهد کرد و نیم‌نگاهی هم به ضد حملات دارد تا بتواند در مصاف با دیگر تیم قدرتمند گروه A امتیاز بگیرد.




بیشتر بخوانید:





تبحر عزت‌اللهی در آشفتگی حریف


وی حضور دراگان اسکوچیچ را اتفاق مثبتی برای تیم ملی دانست و گفت: در دیدار با سوریه غیبت اسکوچیچ تأثیرگذار بود و این بار او در کنار تیم نقش مهمی در کسب نتیجه خواهد داشت. عراق بازی فشرده‌ای در زمین خود انجام می‌دهد و با پرس بازیکنان ایران سعی در گرفتن توپ و استفاده از حربه ضدحمله است. در چنین حالتی سرعت دادن به توپ در زمان انتقال به یار خودی و جابه‌جایی منطقه‌ای بازی باعث باز شدن فشردگی خط دفاعی عراق می‌شود. همچنین استفاده از فضای پشت دفاع حریف با توپ‌های بلند که در این زمینه سعید عزت‌اللهی تبحر خوبی دارد باعث آشفتگی خط دفاعی حریف عربی می‌شود. ضمن اینکه می‌توانیم از کناره‌های دروازه عراق با سرعت خوبی که بال‌ها یا وینگرهای تیم ملی دارند توپ‌های مناسبی را به محوطه جریمه عراق ارسال کنیم و با وجود سردار آزمون و مهدی طارمی امکان باز شدن دروازه عراق افزایش پیدا می‌کند.


سید صالحی با اشاره به این موضوع که عراق تغییر چندانی نسبت به بازی با کره جنوبی نخواهد داشت، عنوان کرد: دیک ادووکات در بازی قبلی از سیستم 1-5-4 استفاده کرد و این بار هم بیشترین نفراتش را در خط میانی قرار می‌دهد. ایران که در مصاف با سوریه از سیستم 1-3-2-4 استفاده کرد با اضافه شدن سردار آزمون احتمالاً با دو مهاجم بازی می‌کند. جابه‌جایی‌های بدون توپ مدافعان و دیگر بازیکنان عراق را به اشتباه می‌اندازد و می‌توان با استفاده از تاکتیک‌های مختلف و متنوع همانند دیدار با سوریه که خط دفاعی حریف دچار غفلت شد و ضربه علیرضا جهانبخش پس از برخورد به هافبک سوریه تغییر مسیر داد و تنها گل مسابقه به ثمر رسید، تمرکز تیم عراق را به هم زد تا قفل دروازه‌اش شکسته شود.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته