دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب آبفا: هزینه تصفیه آب بالاست

مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: هزینه تصفیه هر مترمکعب آب شرب هزار و 500 تومان تا 3 هزار تومان است که رقم تقریبا بالایی است.
کد خبر : 60546

کوشیار اعظم واقفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه هزینه تصفیه آب به میزان املاح موجود در آن بستگی دارد، افزود: با بالا رفتن میزان املاح در آب، هزینه تصفیه آن نیز افزایش می‌یابد.


وی دربارهمشکل شوری آب در برخی مناطق کشور مانند شهرهای حاشیه خلیج فارس تصریح کرد: در این مناطق برای تصفیه آب عمدتا از دستگاه‌های تصفیه‌ خانگی استفاده و نیاز روزانه آب شرب تامین می‌شود.


اعظم واقفی درباره استفاده از دستگاه‌های آب‌شرین‌کن بزرگ در برخی شهرهای جنوبی کشور ادامه داد: آن بخش از دستگاه‌هایی که تحت کنترل و نظارت شرکت آب و فاضلاب قرار دارد به لحاظ میزان املاح مورد نیاز متعادل می‌شود بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


وی اضافه کرد: آمار دقیقی از میزان استفاده از دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن بزرگ برای شهرها در دست نیست اما از زمان‌های دور از این دستگاه‌ها برای شهرهایی مانند زاهدان، چابهار و آبادان که مشکل شوری داشتند، استفاده می‌شود.


مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: اکنون یک دستگاه آب‌شیرین‌کن بسیار بزرگ در بندعباس در حال ساخت است که ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


وی بیان کرد: در بندرعباس تا زمانی که آب شرب شهر از سد میناب منتقل می‌شد، نیازی به استفاده از این دستگاه‌ها وجود نداشت اما اکنون با توجه به کمبود منابع آبی شاید مجبور به استفاده از دستگاه‌های آب‌‌شیرین‌کن برای تصفیه آب دریا باشیم.


به گفته وی، با توجه به معضل خشکسالی در کشور به ویژه در نواحی حاشیه خلیج فارس باید برای توسعه سیستم‌های آب‌شیرین‌کن اقدام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته