دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1394 - 09:53
در گفت‌وگو با آنا

سرمربی تیم تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی: به قهرمانی در لیگ امیدوارم/ تصمیم شرکت نکردن تکواندوکاران المپیکی در لیگ اشتباه است

نعمت خلیفه گفت: هیچ میدانی مثل لیگ ایران نمی‌تواند برای ملی‌پوشان مفید باشد و این به خاطر شناخت نفرات از یکدیگر، رقابت فشرده و فشار روانی بالای مسابقات لیگ است.
کد خبر : 60544

نعمت خلیفه در خصوص ارزیابی نیم فصل نخست لیگ برتر تکواندو به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «امسال شاهد حضور تیم‌های بسیار خوبی در لیگ برتر هستیم و این مسئله به دلیل ورود تیم‌ها با پشتوانه مالی خوب است. به طور حتم با حضور این تیم‌ها بار مالی لیگ بهتر شده‌ و هم توزیع نفرات به خوبی انجام شده‌ است که همه این مسائل به بالارفتن کمیت و کیفیت در لیگ تکواندو کمک کرده‌ است.»


سرمربی‌ تیم تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص عملکرد این تیم در مسابقات لیگ عنوان کرد: «تیم ما بازیکنان بسیار جوانی دارد و 90 درصد آنها بازیکنان تیم امید هستند. خوشبختانه سه هفته به پایان مسابقات مانده است اما هم اکنون قهرمانی ما مسجل شده‌ است.»


وی ادامه داد:‌ «تیم ما با نفرات کمی که در اختیار دارد با کوچک‌ترین آسیب دیدگی دچار مشکل می شود. متاسفانه در دیدار شهرداری ورامین و راه‌ ساری، امید عمیدی از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی شد که همین موضوع باعث شد امتیازات او را از دست بدهیم. ما امسال چند پدیده به لیگ تکواندو معرفی کردیم که امیدواریم در آینده شاهد حضور این نفرات در تیم ملی باشیم.»


سرمربی تیم دانشگاه آزاد اسلامی‌ در‌ خصوص شایعاتی‌ مبنی‌ بر حضور‌ نداشتن تیم‌های‌ ایرانی در مسابقات جام‌باشگاه‌های آسیا در امارات، عنوان کرد: «بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد چرا که تا به حال مسائل سیاسی در تکواندو وجود نداشته است اما شاید این دوره امارات نگاه سیاسی داشته باشد و به همین دلیل تیم‌های ایرانی را شرکت ندهد. ما سعی می‌کنیم کار خود را انجام بدهیم و اسامی بازیکنان خود را اعلام خواهیم کرد و سعی می‌کنیم از نفرات کمکی نیز استفاده کنیم.»


وی ادامه داد: «امسال مسابقات باشگاه‌های آسیا با سال‌های گذشته تفاوت دارد. در این مسابقات هشت بازیکن شرکت می کنند که دو روز بعد هم به تورنمنت فجیره اعزام خواهند‌ شد. تیم ما به طور حتم با توجه به اینکه در دوره‌های قبل،سه دوره قهرمانی و دو دوره نایب قهرمانی را به دست آورده است، قطعا امسال برای کسب قهرمانی به میدان خواهد رفت.»


خلیفه در خصوص اینکه با نظر سرمربی تیم ملی تکواندو مبنی بر عدم حضور ملی‌پوشان المپیکی در لیگ با توجه به احتمال آسیب دیدگی آنها موافق است، گفت: «به رغم اینکه خیلی به نظرات مقانلو احترام می‌گذارم ولی با این نظر او مخالف هستم. هیچ میدانی مثل لیگ ایران نمی‌تواند برای ملی‌پوشان مفید باشد و این به خاطر شناخت نفرات از یکدیگر، رقابت فشرده و فشار روانی بالای مسابقات لیگ است.»


وی گفت: «تحمل این شرایط باعث خواهد شد ملی‌پوشان برای المپیک به بالاترین درجه آمادگی برسند. ممکن است ملی‌پوشان با عدم حضور در لیگ در تورنمنت‌ها شرکت کنند و حتی به مقام قهرمانی برسند اما باید بررسی کنیم در این مسابقات ملی‌پوشان با چه حریفانی مبارزه می کنند. من به جرات اعتقاد دارم لیگ ایران از مسابقات قهرمانی جهان سنگین‌تر شده است و این به دلیل حضور جوانان جویای نام در لیگ است که تلاش می کنند تا دیده شوند.»


خلیفه خاطرنشان کرد: «ما امسال شاهد حضور پدیده‌های زیادی در لیگ بودیم و ملی‌پوشان امروز نیز در لیگ برتر ساخته شده‌اند. پیش از المپیک 2012 لندن هم ملی‌پوشان کشورمان 8، 9 ماه مسابقه ندادند که دیدید که نتیجه‌ این تصمیم چه شد . من حتی به مقانلو پیشنهاد کردم لیگ تا خردادماه آینده ادامه داشته باشد چرا که یک مسابقه در لیگ معادل دو هفته تمرین سنگین است. برای من مهم این است که تیم ملی همانطور که با اقتدار کار کرده و بالاترین سهمیه را کسب کرده است در المپیک هم سه مدال خوش‌رنگ کسب کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته