دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1400 - 11:13

نیروی واکنش سریع مستقل از ناتو در اروپا تشکیل می‌شود

وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال بررسی طرح‌ی برای تشکیل یک نیروی واکنش سریع مستقل از ناتو و ارتش آمریکا هستند.
کد خبر : 604966
اتحادیه اروپا



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از شبکه خبری الجزیره، در پی خروج شتاب‌زده نیروهای آمریکایی از افغانستان و به حاشیه راندن نیروهای نظامی کشورهای اروپایی به‌وسیله پنتاگون، وزرای دفاع ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی هستند که به این اتحادیه اجازه خواهد داد تا یک نیروی متحد واکنش سریع خارج از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تشکیل دهد که در مواقع حساس مانند تحولات فرودگاه کابل بتواند به‌صورت مستقل وارد عمل شود و از منافع اروپا بدون کمک گرفتن از ارتش آمریکا دفاع کند.


جوزپ بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در همین زمینه اظهار داشت:" افغانستان نشان داده است که نقصان در استقلال استراتژیک ما بهایی دارد و تنها راه پیش رو این است که نیروهای خود را با یکدیگر ترکیب کرده و نه‌تنها ظرفیت ، بلکه اراده خود را نیز برای اقدام تقویت کنیم."


وی تأکید کرد:"اگر می‌خواهیم مستقل عمل کنیم و به انتخاب‌های دیگران وابسته نباشیم ، حتی اگر آن‌ها دوستان و متحدان ما باشند ، باید ظرفیت‌های خود را توسعه دهیم. "


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته