دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک:

عربستان نمی‌تواند لطمه‌ای به ورزش ایران بزند/ غایبین مسابقات جهانی شمشیربازی تهران جریمه می‌شوند

رئیس فدراسیون شمشیر بازی گفت: عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: کشوری که مسائل سیاسی را به ورزش ربط می دهد باید تعلیق شود.
کد خبر : 60493

فضل‌الله باقرزاده با اشاره به اعتراض شدیدالحن کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران به کمیته بین‌المللی المپیک IOC به خاطر دخالت‌های سیاسی عربستانی‌ها در ورزش به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «عربستان نمی‌تواند لطمه‌ای به ورزش ایران بزند. کشوری که مسائل سیاسی را به ورزش ربط می دهد باید تعلیق شود. اتفاقی که برای ورزش کویت رخ داد و ورزش این کشور در حال حاضر تعلیق شده است. ورزشکاران هر کشور در رقابت‌هابی المپیک باید زیرنظر پرچم کشور خود در بازی‌ها شرکت کنند. ما با رایزنی‌های بسیار خوبی که خواهیم داشت فضایی را فراهم می‌کنیم که ورزش ایران اسیر هیچ دردسری نشود.»


رئیس فدراسیون شمشیربازی در ادامه و در پاسخ به این سوال که به چه دلیل نمایندگان کشورهای گرجستان، مصر و کویت در رقابت‌های جهانی شمشیربازی تهران شرکت نکردند؟ اظهار داشت: «ما نمی‌توانیم بگوییم انصراف این سه کشور سیاسی بوده است یا خیر. تمامی کسانی که شرکت نکردند به خودشان لطمه زدند و شانس نفرات دیگر را افزایش دادند. نمایندگان 6 کشور دنیا از آرژانتین، تونس، عراق، آذربایجان، اوکراین و ایران در مسابقات جهانی تهران حضور دارند و از آنجایی که این مسابقات رده جوانان در رنکینگ جهانی تاثیر دارد غایبین لطمه خورده‌اند.»


وی افزود: «کمیته جهانی المپیک IOC اجازه نداده ورزشکارانی که در مسابقات ورودی المپیک و رقابت‌های جهانی در هر رده سنی ثبت‌نام می‌‌‌کنند و از حضور در آن رقابت‌ها سرباز می‌زنند، بدون تنبیه مالی در رقابت بعدی شرکت کنند. در رقابت‌های جهانی شمشیربازی تهران هم نمایندگان این سه کشور 250 یورو جریمه می‌شوند چرا که ما برای آنها امکانات خوبی فراهم کرده بودیم و آنها نمی‌‌توانستند بدون دلیل موجهی در این مسابقات شرکت نکنند. تنها دلیل موجه بیماری بوده که باید قبل از شروع رقابت‌ها آن را به اطلاع ما می‌رساندند.»


رئیس آکادمی ملی المپیک با اشاره به حضور ناظر بین‌المللی فدراسیون جهانی شمشیربازی در رقابت‌های جهانی شمشیربازی تهران خاطرنشان کرد: «این ناظر تونسی به طور کامل از امکانات و تجهیزات ما دیدن کرد و همه را مورد تایید قرار داد. وقتی ما مشکلی برای برگزاری مسابقات نداشته باشیم، نمایندگان کشورهای مختلف که در ایران حاضر نشدند جریمه می‌شوند چرا که دلیلی برای عدم شرکت در این رقابت‌ها نداشتند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب