دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1400 - 03:36

اشتغال بیش از ۱۴ درصد مردم در رسانه‌های اجتماعی

۱۹.۸ درصد کاربران رسانه‌های اجتماعی (معادل ۱۴.۵ درصد کل نمونه) عنوان کرده‌اند که از طریق رسانه‌های اجتماعی کسب درآمد می‌کنند.
کد خبر : 604807
شبکه اجتماعی



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، براساس نتایج یک نظرسنجی ۴۸.۴ درصد از پاسخگویان گفته‌اند فقط از رسانه‌های اجتماعی خارجی مثل تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند. در مقابل ۱.۸ درصد بیان کرده‌اند فقط از رسانه‌های اجتماعی داخلی مثل سروش استفاده می کنند. ۲۲.۸ درصد پاسخگویان گفته‌اند هم از رسانه‌های اجتماعی داخلی و هم خارجی استفاده می کنند. ۲۷ درصد پاسخگویان گفته‌اند در حال حاضر کاربر هیچکدام از رسانه‌های اجتماعی داخلی یا خارجی نیستند.


گروه‌ سنی ۱۸ تا ۲۹ سال بیش از سایر گروه‌های سنی فقط از رسانه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند. ۵۰.۵ درصد از گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، ۴۹.۴ درصد از گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال و ۴۴.۴ درصد افراد ۵۰ سال و بالاتر گفته اند فقط از رسانه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند.


میزان استفاده کاربران از رسانه‌های اجتماعی در روز، هفته و ماه


فقط ۳.۱٪ از کسانی که حداقل از یک رسانه اجتماعی استفاده می کنند، گفته‌اند از واتس اپ اصلاً استفاده نمی‌کنند. اما ۴۴.۸٪ در طول روز به طور مستمر از آن استفاده می‌کنند. ۴۰.۶٪ روزی یک یا چند بار، ۹.۲٪ هفته‌ای یک یا چند بار و ۲.۳٪ ماهی یک یا چند بار از واتساپ استفاده می‌کنند.


۲۷.۱٪ کاربران در طول روز به صورت مستمر از اینستاگرام استفاده می‌کنند. ۳۹.۳٪ روزی یک یا چند بار، ۱۲.۴٪ هفته‌ای یک یا چند بار و ۲.۷٪ ماهی یک یا چند بار به آن سر می‌زنند. ۱۸.۵٪ کاربران اصلاً وارد این رسانه اجتماعی نمی‌شوند.


۳۵.۶ درصد کاربران رسانه‌های اجتماعی، اصلاً از تلگرام استفاده نمی‌کنند اما ۱۲.۹٪ در طول روز به طور مستمر، ۲۷.۳٪ نیز روزی یک یا چند بار، ۱۷.۹٪ هفته‌ای یک یا چند بار و ۶.۳٪ ماهی یک یا چند بار وارد تلگرام می‌شوند.


کسب درآمد از رسانه‌ای اجتماعی


۱۹.۸ درصد کاربران (معادل ۱۴.۵ درصد کل نمونه) گفته‌اند از طریق رسانه‌های اجتماعی کسب درآمد می‌کنند و در مقابل ۸۰.۲ درصد گفته‌اند درآمدی از طریق رسانه‌های اجتماعی ندارند. کسب درآمد شهروندان از طریق رسانه‌های اجتماعی در بین زنان و مردان متفاوت است. به طوری که مردان بیشتر از زنان بیان کرده‌اند از طریق رسانه‌های اجتماعی کسب درآمد می کنند.


گفتنی است این نظرسنجی، در روزهای ۱۷ تا ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ در مقیاس ملی انجام شده است. اطلاعات این نظرسنجی با رعایت اصول علمی و با در نظر گرفتن جمعیت ۱۸ سال به بالای کل کشور (اعم از مناطق شهری و روستایی) با تعداد نمونه ۱۵۷۰ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی گردآوری شده است.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب