دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1394 - 11:40

انتقاد احمد توکلی از کوتاهی نهادهای انتظامی در حفاظت از سفارت عربستان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود به آنچه که کوتاهی نهادهای انتظامی و امنیتی در حفاظت از سفارت عربستان خوانده، انتقاد کرده است و گفته این کوتاهی قابل قبول نیست.
کد خبر : 60468

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، احمد توکلی در این یادداشت آورده است: چند روز پیش از طرف یک جوان متدین و بسیجی پیامکی با این مضمون داشتم: سلام آقای دکتر، در مورد حمله به سفارت عربستان خواستم عرض کنم که نقش صدا و سیما و یه سری رسانه‌ها در تحریک شدید مردم قابل توجه بود‌. در این وضعیت به نظر من حمله به سفارت یکی از تبعات طبیعی آن است. متاسفانه الان همه دارن محکوم می‌کنن ولی هیچ کس به عوامل تحریک‌کننده توجهی نمی‌کنه. در پاسخ این عزیز دلسوز نوشتم: سلام اگر حرکت را خودجوش تلقی کنیم نقش رسانه زیاد است ولی اگر برنامه‌ریزی شده بوده باشد که چنین به نظر می‌رسد آن وقت سهم رذالت دشمنان زیرک و سادگی دوستان کم‌بهره از بصیرت، بالا می‌رود.


توکلی در ادامه نوشته است: بهتر از این می‌شد سعودی‌های جانی را از موضع محکوم منفعل بر تخت مدعی معترض نشاند؟ و مظلومیت شیخ شهید را به سایه فرستاد؟ و جمهوری اسلامی مظلوم را به جایگاه متهم کشاند؟ پذیرفتنی است نیروی‌های انتظامی و امنیتی می‌خواستند جلوگیری کنند و نتوانستند؟ با تعقیب جدی و بی‌اغماض قضایی ماجرا، برای همیشه باید به رفتار غیرعقلانی و مخالف حکم ولی فقیه پایان داد.


وی همچنین تأکید کرده: خدا به همه ما در کنار عشق و شور، عقل و شعور بیشتر عطا فرماید و بر بصیرتمان بیفزاید. البته حرف در باره واکنش‌های پیشین دولت و آثارش بر پررویی سعودی‌ها مجال دیگری می‌خواهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب