دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1400 - 11:17
گودرزی در گفت‌وگو با آنا:

گستردگی آموزش مجازی نقش مهمی در جذب دانشجویان بین‌المللی دارد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی امام صادق(ع) گفت: گستردگی آموزش مجازی نقش مهمی در جذب دانشجویان بین‌المللی دارد.
کد خبر : 604600
غلامرضا گودرزی



غلام‌رضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره جذب دانشجویان بین‌المللی با استفاده از ظرفیت آموزش مجازی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری شد.


وی افزود: فضای مجازی به ۲ علت برای جذب دانشجویان خارجی بهتر است، اول اینکه گستردگی آموزش مجازی نقش مهمی در جذب دانشجویان بین‌المللی دارد چرا که در آموزش حضوری به دلیل رفت‌وآمد و موقعیت جغرافیایی، دانشجویان با محدودیت‌هایی مواجه بودند. کاهش هزینه‌های اسکان و اقامت دانشجویان بین‌المللی نکته مهم دیگری است که آموزش مجازی برای دانشجویان به همراه داشته است.


عدم تعامل مناسب استاد و دانشجو


وی افزود: آموزش مجازی مزایا و منافع بسیاری را به همراه دارد اما نقطه ضعف این رویکرد آموزشی، عدم تعامل مناسب استاد و دانشجو است و هیچ راهی نمی‌تواند این کمبود را جبران کند.


گودرزی درباره عملکرد دانشگاه امام صادق(ع) در جذب دانشجویان بین‌المللی گفت: در مقطع خاصی اوایل راه‌اندازی دانشگاه امام صادق(ع) جذب دانشجو بین‌المللی صورت می‌گرفت اما بعد از آن به‌علت مشکلاتی این همکاری قطع شد، اکنون با انجام طرحی در فضای مجازی برای جذب این دانشجویان برنامه داریم، در حال حاضر دانشگاه امام صادق(ع) تعداد محدودی از دانشجویان خارجی را در خود جای داده است.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته