دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1400 - 22:30
نبیه بری:

میقاتی زودتر دولت لبنان را تشکیل دهد

مشکلی با دریافت کمک از ایران نداریمرئیس پارلمان لبنان امروز خواستار تشکیل دولت ظرف روزهای آینده و نه دیرتر و نیز کنار گذاشتن اختلافات شد.
کد خبر : 604505
نبیه بری

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان امروز خواستار تشکیل دولت ظرف روزهای آینده و نه دیرتر و نیز کنار گذاشتن اختلافات شد.


نبیه بری، در سخنرانی تلویزیونی گفت، وطن امروز در حال کشیدن نفس‌های آخر است و نیاز به عمل جراحی از طریق تشکیل دولتی مدنی، مجلس سنا، انتخابات پارلمانی، دستگاه قضایی مستقل، یکسان سازی مالیات‌های تصاعدی، تضمین بهداشت و آرامش اجتماعی برای همه دارد و تسریع در تشکیل دولت به منزله اجرای اصلاحات و مبارزه با فساد است.


بری بر لزوم تسریع تشکیل دولت ظرف روزهای آینده به عنوان مهلت نهایی برای آزادسازی لبنانی‌ها از صف‌های ذلت‌بار و مقدمه چینی برای انتخابات پارلمانی تاکید کرد.


وی اشاره کرد: همه فرصت بررسی و بازنگری قانونی مدرن خارج از قید و بندهای طایفه‌ای طبق سیستم نسبی و ایجاد مجلس سنا را دارند.


رئیس پارلمان لبنان گفت: ما در خفا و آشکارا طرح‌های خود را که دنبال رای گیری روی یک نفر نیست، ارائه کردیم. تاریخ شاهد فداکارهایی است که کردیم و ما شاهدان جعلی در اعدام گروهی نخواهیم بود.


رئیس پارلمان لبنان درباره کمک گرفتن لبنان از ایران برای تامین سوخت این کشور گفت که هیچ مشکلی در خصوص این قضیه وجود ندارد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته