دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1400 - 00:06
ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با آنا:

تیم ملی ایران به رقبا آدرس اشتباهی بدهد/ اقتدارمان را به رخ سوریه بکشیم

کارشناس فوتبال ایران گفت: سرمربی تیم ملی ایران باید استراتژی‌های متنوعی داشته باشد و در مصاف با سوریه به حریفان آدرس اشتباهی بدهد.
کد خبر : 604190
تیم ملی فوتبال ایران بحرین



به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در دیداری حساس و با اهمیت در هفته نخست مرحله نهایی گزینشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ساعت ۲۰ پنج‌شنبه ۱۱ شهریور در ورزشگاه آزادی میزبان سوریه خواهد بود. کسب برتری در این مسابقه ارزش بسیار زیادی دارد چرا که می‌تواند کمک زیادی برای برگزاری دیدارهای باقی‌مانده باشد.


فوتبال ایرانی غنی‌تر از سوریه است


بیژن ذوالفقارنسب درباره مصاف تیم ملی فوتبال ایران با سوریه ضمن مهم دانستن این مسابقه به خبرنگار ورزش آنا اظهار کرد: باید یکی از بهترین بازی‌های خود را انجام دهیم و از همان ابتدا با ارائه یک نمایش کامل و بدون هرگونه اشتباهی بتوانیم قدرت خود را به رخ حریف بکشیم. فوتبال ایران بسیار غنی‌تر از سوریه است و برای احترام به خود هم که شده، موظف به کسب پیروزی هستیم. البته که اگر این برتری با اختلاف گل مناسبی باشد، در ادامه راه بیش از پیش به شاگردان دراگان اسکوچیچ کمک خواهد کرد.


اقتدارمان را به رخ حریف بکشیم


وی با اشاره به این موضوع که احتمال ارائه رفتارهای غیرورزشی در مسابقه ایران و سوریه وجود دارد، عنوان کرد: دور از ذهن نیست که حریف عربی بازی خشن و غیرورزشی انجام دهد. البته این تنها یک حدس است ولی باید اقتدار خود را از همان دقیقه اول مسابقه به رخ حریف بکشیم. حریف آماده‌ای داریم اما سرمربی تیم ملی موظف است به همراه دیگر دستیارانش به خوبی بازیکنان تیم ملی را تهییج کند تا آنها با انگیزه بالا برای رسیدن به گل توانایی‌هایشان را نشان دهند. امیدوارم که شاهد برتری پرگلی برای ایران باشیم.


نباید به حریف رحم کنیم


کارشناس فوتبال با تأکید بر اینکه تیم ملی ایران نباید خیلی زود اشباع شود، تأکید کرد: به‌هیچ‌وجه نباید به برتری با یک یا دو گل بسنده کنیم. فراموش نکنیم که در ادامه راه بازی‌های بسیار سخت‌تری در انتظارمان است. بنابراین باید در گام نخست تا آنجایی که می‌توانیم به گل برسیم. تفاضل گل بالا تأثیر بسیار زیادی در تعیین تیم‌های بالای جدول دارد و باید این موضوع به بازیکنان تذکر داده شود که خیلی زود به حریف رحم نکنند بلکه تا آنجا که می‌توانند برای رسیدن به گل‌های بیشتر تلاش کنند.


دستمان را برای رقبا رو نکنیم


وی با یادآوری این موضوع که سرمربی تیم ملی می‌تواند به دیگر رقبا آدرس اشتباهی بدهد، بیان کرد: علاوه بر اینکه موظف هستیم سوریه را در گام نخست شکست دهیم، نباید دستمان را برای حریفان بعدی رو کنیم. در ادامه راه بازی‌های دشوارتری در انتظارمان است و دراگان اسکوچیچ باید استراتژی‌های متنوعی در اختیار داشته باشد تا بتوانیم در ادامه راه نیز موفق باشیم. با توجه به بازیکنان مستعدی که داریم از قدرت مانور بالایی برخوردار هستیم و می‌توانیم مقابل رقبا نمایش‌های متفاوتی ارائه کنیم.




بیشتر بخوانید:





از خط دفاعی حمایت شود


ذوالفقارنسب در مورد اینکه مهم‌ترین ضعف تیم ملی در کدام نقطه از زمین می‌تواند باشد، با بیان این نکته که شاید در خط دفاعی دچار مشکل شویم، گفت: پس از آنکه شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان فصل گذشته را در کنار یکدیگر بازی نکردند این احتمال وجود دارد تا با هماهنگی بالایی در دیدارهای ملی ظاهر نشوند. با این وجود حمایت از خط دفاعی توسط هافبک‌های تیم و بازیکنان کناری می‌تواند به کمک تیم ملی بیاید. البته که تمرین بیشتر و تمرکز بالا کمک خواهد کرد تا به مشکلی برنخوریم.


برتری نصیب ایران می‌شود


وی درباره بازیکنان مصدوم دو تیم و تأثیر آن بر جریان مسابقه با اشاره به این موضوع که هر تیمی دغدغه‌های مخصوص به خود را دارد، بیان کرد: مصدومیت برخی بازیکنان می‌تواند به هر دو تیم آسیب بزند. از آنجایی که شرایط تیم ملی ایران بهتر است، می‌توانیم روی نفرات جایگزین حساب بیشتری باز کنیم. شناخت دقیقی از سرمربی جدید سوریه ندارم ولی بر اساس معیارهایی که دو تیم دارند و جایگاه آنها در جدول رده‌بندی فیفا حدس می‌زنم برتری در این مسابقه نصیب ایران می‌شود. قطعاً حریف را دست‌کم نخواهیم گرفت تا با پیروزی در این مسابقه دغدغه‌ای در بازی‌های بعدی نداشته باشیم.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته