دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1394 - 09:54

شیخ احمد: پیشنهاد برگزاری مذاکرات صلح یمن در ژنو را ارائه کرده‌ام

فرستاده سازمان ملل متحد به یمن، پیشنهاد کرده است که مذاکرات صلح یمن اواسط ماه جاری میلادی در ژنو برگزار شود.
کد خبر : 60416

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری رسمی یمن، به‌دنبال پایان یافتن مذاکرات صلح در دهکده‌ای در ژنو سوئیس، منابع یمنی اعلام کردند که دور آینده مذاکرات در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی برگزار می‌شود؛ موضوعی که دولت مستعفی یمن با آن مخالفت کرده است.


اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل متحد به یمن، گفت که روز گذشته (جمعه) با نمایندگان برخی تشکل‌های سیاسی و اجتماعی در کنفرانس ریاض درباره حل بحران یمن گفت‌وگو کرده است و آنها از تلاشش برای میانجی‌گری با هدف حل بحران یمن و برگزاری دو دور مذاکره در ژنو، قدردانی کرده‌اند.


وی گفت: «سازمان ملل از زاویه انسان‌دوستانه به موضوع می‌نگرد و در این راستا محاصره شهر تعز از سوی حوثی‌ها (جنبش انصارالله) موضوعی غیر قابل قبول است.»


شیخ احمد افزود: «در این دیدار من پیشنهاد برگزاری مذاکرات صلح یمن در اواسط ماه جاری میلادی در ژنو را ارائه کردم.»


در این دیدار طرف‌های یمنی اوضاع سیاسی این کشور را با شیخ احمد بررسی کردند و فرستاده سازمان ملل متحد قرار شد زمینه‌های برگزاری دور جدیدی از مذاکرات میان دولت فراری و نمایندگان جنبش انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح رئیس‌جمهوری برکنارشده یمن را فراهم کند.


از سوی دیگر علی عبدالله صالح رئیس‌جمهوری برکنارشده یمن روز گذشته (جمعه) در سخنانی تلویزیونی هم‌زمان با سفر شیخ احمد به صنعاء، شروط خود برای گفت‌وگو با دولت فراری یمن را اعلام کرد.


صالح گفت: «پیش از آغاز هر مذاکره‌ای، دشمنی‌ها و محاصره باید پایان یابد و نیروهای بیگانه از سراسر جمهوری یمن عقب‌نشینی کنند.»


وی بدون نام بردن از عبدربه منصورهادی رئیس‌جمهوری فراری یمن، افزود:‌ «مذاکره تنها با عربستان انجام می‌شود و نه آن‌هایی که باعنوان «فراری‌های یمنی» مطرح شده‌اند، کسانی که می‌گویند از بیگانگان برای حمله به مردم یمن کمک می‌خواهیم تا در قدرت باقی بمانیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته