دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تعارض کاهش میزان مالیات با لایحه بودجه سال 95

رئیس اتاق اصناف ایران درباره برنامه کاهش مالیات عنوان شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد: نقطه افتراقی میان کاهش مالیات و لایحه بودجه تدوین شده از سوی دولت برای سال 95 وجود دارد.
کد خبر : 60414

علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه بسته ارائه شده از سوی کامل تقوی‌نژاد، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، درباره کاهش میزان مالیات بسیار کلی است، افزود: آنچه در صحبت وی عنوان شده نوعی تعامل در حوزه کسب‌و‌کار بوده است که می‌توان مثبت ارزیابی کرد.


وی به مثبت بودن این موضعگیری اشاره کرد و گفت: امیدوارم کار به همین روشی که گفته شده است، پیش رود.


فاضلی ادامه داد: همچنین باید در تدوین آیین‌نامه‌های برخی از قوانین به ویژه قانون جامع مالیاتی کشور دقت شود.


وی به نقطه افتراق میان کاهش مالیات و بودجه تدوین شده برای سال 95 اشاره و اظهار کرد: در بودجه سال آینده قرار است رشد 20 درصدی مالیاتی را در همه زمینه‌ها شاهد باشیم و این موضوع یقیناً با نگاه سازمان امور مالیاتی تعارض دارد.


رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اصناف مشکلات و مصائب پیش روی دولت را می‌دانند، تصریح کرد: با توجه به مشکلات سقوط قیمت نفت یقیناً برای تامین بودجه سال آینده باید منابع مالی جایگزین تعریف شود.


وی افزود: یکی از منابع مالی جایگزین می‌تواند مالیات باشد اما واقعیت امر چیز دیگری است و رکود حاکم در نظام اقتصادی کشور موید این است که نباید رشد مالیاتی در بودجه لحاظ شود.


فاضلی ضمن تاکید بر اینکه نباید مالیات‌ در بنگاه‌ها به ویژه در محور تولید افزایش یابد، بیان کرد: با توجه به شرایط یاد‌شده امیدواریم که با نگاه جدید ریاست سازمان امور مالیاتی کشور در تدوین آیین‌نامه‌های مالیاتی فرارو، بنگاه‌ها در این زمینه آسوده خاطر شوند.


وی عنوان کرد: اگر برنامه مالیاتی کشور با همین سبک و سیاق افزایشی پیش رود یقیناً بنگاه‌ها آسیب خواهند دید و با این آسیب رشد اشتغال در کشور کاهش پیدا می‌کند.


رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: اصناف با نگاه رئیس سازمان امور مالیاتی موافق هستند و در این راه با وی همراهی خواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته