دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1394 - 09:54

نماینده حقوق‌بشر سازمان ملل متحد همچنان در یمن می‌ماند

دولت فراری یمن در تصمیم خود برای اخراج نماینده حقوق‌بشر سازمان ملل متحد که پنج‌شنبه گذشته اتخاذ شده بود، تجدیدنظر کرد.
کد خبر : 60411

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت عبدربه منصور الهادی روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرده بود که جرج ابوالزلف نماینده حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، فرد غیر قابل قبولی است و گزارش‌های خود از این کشور را بی‌طرفانه منعکس نمی‌کند.


وزارت امور خارجه دولت هادی در بیانیه‌ای اعلام کرد‌: «نماینده سازمان ملل متحد فرد بی‌طرفی در ابلاغ اوضاع حقوق‌بشر یمن نیست.»


این وزارتخانه درباره دلایل بی‌طرف نبودن نماینده حقوق‌بشر سازمان ملل متحد جزئیاتی ارائه نکرد.


این در حالی است که دیپلمات‌های سازمان ملل متحد روز گذشته (جمعه) در این‌باره گفتند: «وزارت امور خارجه یمن به‌طور شفاهی تصمیم خود در صرف‌نظر از تصمیم اتخاذشده را به این سازمان بین‌المللی اعلام کرده و سازمان ملل متحد در انتظار تایید رسمی یمن است.»


از سوی دیگر بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، به‌شدت تصمیم یمن درباره اخراج ابوالزلف را محکوم کرد و گفت که به فرستاده خود اعتماد کامل دارد. وی از دولت هادی خواست تا در موضع‌گیری خود تجدیدنظر کنند. وی همچنین استفاده ائتلاف عربی از بمب‌های نامتعارف در حمله به مناطق مسکونی یمن را محکوم کرد و گفت که ممکن است این حملات، جنایت جنگی باشد.


به گزارش آنا، از ماه مارس 2015 (اسفند 93) ائتلاف عربی به رهبری عربستان در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری در تبعید یمن، حمله به مواضع جنبش انصارالله را که بر برخی مناطق یمن تسلط یافته‌اند، آغاز کرده است.


سه‌شنبه گذشته سازمان ملل متحد اعلام کرد که تنها در ماه دسامبر (آذر و دی 94)، 81 غیر نظامی در حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف عربی به مناطق مختلف یمن کشته شدند. همچنین کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد نیروهای ائتلاف در استان حجه از بمب‌های نامتعارف استفاده کرده است.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته