دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1393 - 11:09

جشنواره تجلی نور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد

جشنواره تجلی نور استان‌های اصفهان، سمنان و یزد با حضور ده‌ها فعال فرهنگی با سه محور اصلی سبک زندگی شهدا، نماز و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد.
کد خبر : 6040

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در این جشنواره با توجه به روند تصویب این جشنواره از همکاری واحدهای دانشگاهی استان های اصفهان، سمنان و یزد و بخصوص معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تشکر کرد و گفت: از کارهای اثرگذار فرهنگی حرکت امور فرهنگی با سمت و سوی هنری است.


احمد دزیانیان ادامه داد: در این جشنواره نیز بعد از فراخوانی که برای آن انجام شد، 700 اثر هنری به دبیرخانه در بخش‌هایی چون آثار علمی مثل مقالات، کتب، نشریات و مجلات، آثار فرهنگی و هنری مثل آثار تجسمی (نقاشی، طراحی، عکس)، صنایع دستی، خوشنویسی، تئاتر، فیلنامه، نمایشنامه و فیلم کوتاه، انیمیشن، وبلاگ‌نویسی، شعر، داستان‌نویسی، خاطره‌نویسی، ایده‌ها و ابتکارات ارسال شد.


وی با توجه به اتفاق بزرگ فرهنگی که در چند روز آینده با تدفین دو پیکر پاک شهید گمنام در این دانشگاه خواهد افتاد، ابراز امیدواری کرد همه بتوانند از رهروان واقعی این شهدای عزیز باشند.



معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان هم در این جشنواره در مورد جایگاه شهدا گفت: در تمام دنیا رسم است که یاد فوت‌شدگان جنگ خودشان را گرامی می دارند اما در کشور ما که مورد تجاوز دشمن تا دندان مسلح قرار گرفت یاد و خاطره این عزیزان رنگ و بویی دیگر دارد چرا آنان به فرمان حضرت امام و بدون هیچ ادعایی جنگیدند و از جان خودشان گذشتند بنابراین وظیفه ماست که از این عزیزان یاد کنیم.








در جشنواره تجلی نور که از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و نمایندگان تام الاختیار ستادهای هماهنگی سه استان اصفهان، سمنان و یزد و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد از آلبوم فرهنگی که توسط دفتر فرهنگ دانشگاه تهیه شده بود رونمایی شد و از خانواده یک شهید و دانشجویان برتر در امر حجاب نیز تقدیر به عمل آمد

غلامحسن واعظی با توجه به خاطره‌ای از شهید باکری افزود: این افراد بدون هیچ ادعا و توقعی رفتند، حفظ نظام، اسلام و انقلاب بسیار مهم است؛ استکبار و در راس آن اسرائیل، انگلیس و آمریکا از دیرباز تلاش می کردند و می‌کنند که جهاد و شهادت را در دنیای اسلام کمرنگ کنند و به همین دلیل است که امروز شاهد ظهور گروه های تکفیری هستیم که با جنایات وحشیانه خود این‌گونه اعمال را انجام می دهند.


معاون پژوهشکده قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی هم در جشنواره تجلی نور گفت: محور این همایش با سه مولفه ارزشی سبک زندگی شهیدان، نماز و حجاب بوده و خوب است ببینیم نقطه وصل دو مولفه نماز و حجاب با شهید چیست؟


عبدالمجید طالب تاش وی در پاسخ به این سوال گفت: قلب شهید نقطه اتصال او با نماز و حجاب است، شهید پیش از شهادت به عنوان یک انسان زمینی برای خود حریمی جست‌وجو می کند تا از تاریکی‌ها در امان بماند، حریم پاکی که تجلی آن را در حجاب جست‌وجو می کند و از آن بهره‌مند می شود.


وی افزود: حجاب به مانند صدف گوهر نورانی و گران قیمتی است که وجود آدمی را حفاظت و حراست می‌کند؛ شهید در زندگی حجاب را برگزیده بود تا از آن همچون سپری در برابر نفوذ شیاطین و ورود نامحرمان به قلب طاهر خویش استفاده کند.


طالب تاش گفت: تا زمانی که این نورانیت قلب به اوج نهایی و انتهای کمال نرسیده بود شهید هم مثل همه مومنان دنیوی می ماند و در میان پاکان و ناپاکان زندگی می کرد و البته با وجود خویش دنیای اطراف خود را روشنایی می بخشید و آنگاه که قلب او به انتهای درجه پاکی رسید همان قلب زمینی دیگر تاب ماندن در زمین را نداشت .



وی با تشکر از دست اندرکاران این همایش به خصوص دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: چه نام نیکویی بر این جشنواره نهاده شده است؛ تجلی نور، نوری که از قلب آسمانی شهید برمی خیزد و با دو مولفه نماز و حجاب پیوند می خورد.


امام جمعه شاهرود نیز در این جشنواره گفت: خوشحالم از اینکه موضوع زیبایی مثل سبک زندگی شهدا، نماز و حجاب انتخاب‌شده چرا که حجاب به عنوان سبک پاک زندگی کردن ، مصون زندگی کردن و آزادسازی خویشتن برای ارتقای روحی و معنوی است.


حجت الاسلام محمود ترابی افزود : کسی که دارایی جمال خود را جار بزند دیگر فرصتی برای آزاد شدن ندارد. خداوند به انسان قد و قواره ای داده که بالاتر از این آسمان ها است تا رشد کند جوانه بزند و با عالم وجود یگانگی پیدا کند و این نیاز به سبک زندگی دارد که به نام سبک زندگی آزادسازی خود است.


در این جشنواره که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و نمایندگان تام‌الاختیار ستادهای هماهنگی سه استان اصفهان، سمنان و یزد و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد از آلبوم فرهنگی که توسط دفتر فرهنگ دانشگاه تهیه شده بود، رونمایی شد و از خانواده یک شهید و دانشجویان برتر در امر حجاب نیز تقدیر به عمل آمد.


در کنار این رویداد فرهنگی نیز نمایشگاهی از آثار ارائه‌شده به جشنواره برپا شده بود. این جشنواره با حضور روسای ادارات و سازمان‌های شهرستان شاهرود همراه بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته