دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تاج: عربستانی‌ها نیایند سه بر صفر بازنده می‌شوند

رئیس سازمان لیگ فوتبال بر وارد نکردن مسایل سیاسی به ورزش تاکید کرد و گفت: بر اساس قوانین کنفدراسیون آسیا هیچ توجیه منطقی برای عدم حضور تیم های عربستانی در ایران وجود ندارد و عربستانی ها در صورت نیامدن به ایران سه برصفر بازنده می شوند.
کد خبر : 60390

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، مهدی تاج در گفت و گو با برنامه تلویزیونی ورزش و مردم درباره جلسه با مدیران عامل چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: مواضع عربستانی ها که اعلام کرده اند برای مسابقات به ایران نمی آیند، ما را نگران کرده است. قرار است فردا هم در جلسه ای با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال این موضوع را بررسی کنیم.
وی افزود: اگر تیم های عربستانی به ایران نیایند بر اساس قانون باید نتایج این مسابقات سه بر صفر به سود تیم های کشورمان ثبت شود زیرا ما به صورت کامل امنیت را برای تیم میهمان فراهم می کنیم. به کنفدراسیون فوتبال آسیا هم این مسئله را اعلام کرده ایم اما اگر عربستانی ها نمی توانند امنیت تیم های ایرانی را حفظ کنند، مسئله دیگری است.
رئیس سازمان لیگ گفت: در قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ توجیه منطقی برای محروم کردن ایران از میزبانی وجود ندارد زیرا نباید مسائل سیاسی را وارد ورزش کرد. بر اساس قوانین هیچ راهی برای برای برگزار نشدن مسابقات تیم های ایرانی و عربستانی در خاک دو کشور وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه ای که 11 بهمن در قطر برگزار می شود نیز این موضوع را بررسی می کند. علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال نیز به عنوان یکی از اعضای هیات اجرایی در این جلسه حضور خواهد داشت.
تاج درباره شرایط تیم های باشگاهی لیگ برتر گفت: استقلال تهران با 18، سپاهان اصفهان با 17.9 و پرسپولیس با 16.5 میلیارد تومان پر هزینه ترین تیم های لیگ برتر هستند اما در مقابل استقلال خوزستان با 5.9 و سایپا با 9 میلیارد تومان تیم های کم هزینه ای هستند که در حال حاضر در رده های دوم و چهارم جدول رده بندی قرار دارند.
وی با اشاره به جوانگرایی در لیگ برتر اظهار داشت: بازیکنان تیم امید در بیش از 50 درصد مسابقات لیگ برتر به میدان رفته اند و این بر خلاف سال های گذشته است که بازیکنان این رده سنی بیشتر نیمکت نشین بودند. بازیکنان حاضر در تیم امید 25 گل در این فصل لیگ برتر به ثمر رسانده اند.
رئیس سازمان لیگ گفت: البته لیگ برتر امسال نسبت به فصل گذشته از نظر گلزنی ضعیف تر شده است و 270 گل تا کنون به ثمر رسیده است. در فصل گذشته تا این زمان 306 گل وارد دروازه ها شده بود.
وی خاطرنشان کرد: باید نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را تقویت کنیم. در حال حاضر نفت و تراکتورسازی از نظر مالی شرایط خوبی ندارند و نفت تهران برخی بازیکنان خود را به دلیل همین مشکل می فروشد. تلاش می کنیم به این باشگاه ها مجوز بدهیم که بتوانند از تیم های دیگر بازیکن کمکی جذب کنند.
وی درباره اینکه گفته می شود در انتقال علیرضا بیرانوند از نفت به پرسپولیس نقش داشته است، گفت: این مسائل گمانه زنی رسانه هاست. من جلسه ای با علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس داشتم و با توجه به مشکلاتی که برای دروازه بان این تیم پیش آمده است، پیشنهاد دادم که به دنبال تقویت مجموعه خود باشند. اگر استقلال و پرسپولیس همیشه قوی باشند به سود فوتبال کشور است.
رئیس سازمان لیگ درباره مشکل سربازان فوتبالیست گفت: وقتی یک بازیکن پس از سال ها حضور در فوتبال از رده نونهالان، به سن سربازی می رسد، دیگر نمی تواند در تیم خود حضور داشته باشد در حالی که به بهترین سن بهره برداری رسیده است. این مسئله باعث می شود باشگاه ها تمایلی به سرمایه گذاری در رده های پایه نداشته باشند و چرخه جوانگرایی در فوتبال ایران را معیوب می کند.
وی افزود: این هفته جلسه ای با مسئولین سازمان نظام وظیفه داشتیم و قرار شد کارگروهی با حضور نماینده مدیران باشگاه های لیگ برتر و لیگ دسته یک، نماینده سازمان لیگ و مسئولین سازمان نظام وظیفه تشکیل شود تا بر اساس قوانین موجود، راه حلی برای این مشکل پیدا کنیم.
تاج در پاسخ به این سوال که آیا نامزد ریاست فدراسیون فوتبال می شوید؟ گفت: چنین تصمیمی ندارم اما باید فضایی فراهم شود که همه کسانی که فکر می کنند صلاحیت اداره فدراسیون را دارند در انتخابات شرکت کنند.
وی درباره احتمال نامزدی علی اسلامیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال برای کسب ریاست این فدراسیون گفت: از خود وی چنین مسئله ای نشنیده ام.


انتهای پیام/

برچسب ها: تاج
ارسال نظر
هلدینگ شایسته