دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1400 - 16:36

کدام گیاهان اکسیژن بیشتری تولید می‌کنند؟

گیاهان آپارتمانی از زیباترین و بهترین اعضای هر خانه و محیط کاری هستند
کد خبر : 603899
image-20210829162922-1.jpeg




گیاهان آپارتمانی از زیباترین و بهترین اعضای هر خانه و محیط کاری هستند. اما برخی از این گیاهان علاوه بر آنکه به محیط زیبایی و طراوت می‌آورند، می‌توانند یک دستگاه تولید اکسیژن قوی هم باشند و هوا را تیز تمیز و تصفیه کنند. اما کدام گل آپارتمانی برای این کار مفید است و می‌توان از آن برای بهبود حال و هوای فضاهای بسته استفاده کرد؟ برای پیدا کردن جواب این سوال به سراغ یک مجموعه گل و گیاه قدیمی و بسیار با تجربه رفته‌ایم. گل فروشی بنیس فلاور که دارای گلخانه‌های پرورش گل رز، سایت گلفروشی آنلاین و فروشگاه حضوری برای ارائه انواع گیاهان آپارتمانی، باکس گل، گل رز جاودان، سبد گل، دسته گل و دیگر گل‌هاست. در ادامه بیشتر در این باره بخوانید.



1- گل آپارتمانی آنتوریوم


اگر یک گیاه آپارتمانی گلدار و متفاوت می‌خواهید، خبرگزاری آنا به نقل از بنیس فلاور، گیاه آنتوریوم را به شما پیشنهاد می‌دهد. آنتوریوم بسیار عالی و زیباست و می‌تواند مثل یک دستگاه قوی تصفیه کننده هوا عمل کند. این گیاه با برگ‌های پهن و قلب مانندش آلودگی‌های محیط را می‌گیرد و به فضای اطراف تازگی و شکوه می‌بخشد. آنتوریوم رنگ‌های متنوع و جذابی دارد. مثلا آنتوریوم قرمز، صورتی، سفید و سبز، از معروف‌ترین گل‌های آنتوریوم دنیا هستند.



2- گل آپارتمانی سانسوریا
سانسوریا یک دستگاه تولید اکسیژن واقعی و گیاهی عالی برای بسیاری از خانه‌هاست. سانسوریا شب‌ها اکسیژن خالص تولید می‌کند و به همین دلیل به آن گیاه اتاق خواب هم می‌گویند. سانسوریا انواع گوناگونی دارد و به سبب همین موضوع می‌توانید آن‌را در ابعاد و رنگ‌های گوناگونی پیدا کنید. خبرگزاری آنا به نقل از گل فروشی بنیس فلاور می‌گوید که سانسوریا در دنیا به عنوان یک گیاه بسیار
با ارزش شناخته شده و حتی ناسا در پژوهشی، از این گیاه به عنوان یک گزینه عالی برای تصفیه هوای محیط یاد کرده است. سانسوریا زیبا، دوست داشتنی و بسیار مقاوم است. سانسوریا نیاز به نور غیر مستقیم و آبیاری هر ده روز یک بار دارد. پس اگر به دنبال یک گیاه با طراوت، ساده و البته زیبا هستید، سانسوریا یک گزینه عالی خواهد بود.


کدام گیاهان اکسیژن بیشتری تولید می‌کنند؟


3- گل آپارتمانی چمچمه‌ای
اسپاتی فیلوم، لی لی صلح و گل چمچمه‌ای از اسامی است که بر یکی از بهترین گیاهان دنیا گذاشته‌اند. ناسا معتقد است که این گیاه قوی‌ترین گیاه برای از بین بردن سموم محیط است. اسپاتی فیلوم برگ‌های سبز و پهنی دارد. علاوه بر این هر چند وقت یک بار، گل‌های سفید و زیبایی بر تن گل چمچمه‌ای می‌روید. این گیاه آپارتمانی نیاز به نور کمی دارد و هفته‌ای یک بار می‌توانید آن‌را آبیاری کنید. گل اسپاتی فیلوم عمر طولانی ندارد ولی در همان مدت کوتاه بسیار با شکوه و زیبا ظاهر می‌شود.


4- گل آپارتمانی گندمی
اگر یک گیاه بی دردسر، زیبا و با رشد سریع می‌خواهید، گل گندمی انتخابی عالی است. این گیاه آپارتمانی را می‌توانید در اکثر نقاط خانه بگذارید و خیلی ساده آن‌را قلمه بزنید. گیاه گندمی که به اسم گیاه عنکبوتی هم شهرت دارد، ممکن است گل هم بدهد. گل‌های این گیاه کوچک و سفید هستند. آنها بسیار زیبا و دوست داشتنی‌اند و به گیاه‌تان طراوت و زیبایی بیشتری می‌بخشند. گل گندمی زیبا و دلرباست و اگر در خانه فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید می‌توانید با خیال آسوده از این گلدان استفاده کنید. این گیاه در کنار تمام زیبایی‌هایش هوا را هم تصفیه می‌کند و می‌تواند محیطی عالی را پدید بیاورد.


5- گل آپارتمانی سرخس
اگر عاشق قصه‌های اساطیری و داستان‌های عجیب و غریب هستید، گل سرخس مناسب شماست. سرخس از عجیب‌ترین گیاهان دنیاست که از زمان دایناسورها تا امروز، بر سطح زمین می‌روید. سرخس به رطوبت زیاد نیاز دارد و اگر می‌خواهید همیشه سبز و پرطراوت باشد، کافی است در زیر گلدانی آن کمی سنگریزه و آب بریزید. سپس گلدان را روی سنگ ریزه‌ها بگذارید. البته به شکلی که کف گلدان درون آب قرار نگیرد. سرخس نیز یک تصفیه کننده عالی برای هواست و می‌توان آن‌را به خوبی نگهداری کرد.


کدام گیاهان اکسیژن بیشتری تولید می‌کنند؟


6- گل آپارتمانی فیکوس بنجامین
بنیس فلاور از فیکوس بنجامین نیز به عنوان یکی دیگر از گیاهان مناسب برای تصفیه هوا یاد می‌کند. بنیس برای تایید ادعای خود به تحقیقی اشاره دارد که توسط ناسا ارائه شده و در آن فیکوس به عنوان یک گیاه مناسب برای تمیز کردن هوای محیط اطراف در نظر گرفته می‌شود. بنجامین اصالتا اهل هندوستان است و به آن انجیر برگ ریز هم می‌گویند. نگهداری بنجامین خیلی ساده نیست و اگر متوجه شدید که برگ‌های گیاه‌تان دارد می‌ریزد، باید خیلی سریع فکری کنید و گیاه‌تان را نجات بدهید.


7- گل آپارتمانی دراسنا
آخرین گیاهی که بنیس فلاور برای این لیست انتخاب کرده است،
گل آپارتمانی دراسنا است. گیاهی که بسیار زیبا و دوست داشتنی است و می‌تواند محیط را هم از آلودگی‌های گوناگون پاک کند. دراسنا برگ‌های سبز و زیبایی دارد و انواع گوناگون آن‌را می‌توانید در محیط خانه و محل کارتان نگه دارید. دراسنا می‌تواند محیط اطرافش را تمیز و هوا را کاملا تصفیه کند. با خرید و انتخاب دراسنا، یکی از بهترین و مناسب‌ترین گیاهان آپارتمانی را خواهید داشت.


در این مطلب، خبرگزاری آنا به نقل از گل فروشی بنیس فلاور از 7 گیاه آپارتمانی گفت که می‌توان از آنها برای تصفیه هوای محیط اطراف استفاده کرد. شما کدام یک از این گل‌ها را دارید یا داشته‌اید؟ فکر می‌کنید چه گیاهان دیگری برای تمیز کردن محیط اطراف مناسبند؟


انتهای پیام/ ر





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته