دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان صمت استان تهرات خبر داد؛

صادرات ۸۵ درصدی فرش کشور از گمرکات استان تهران

رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: وجود واحدهای تکمیل و مرمت فرش و کارخانجات قالیشویی، پشم‌شویی و رنگرزی به همراه پتانسیل‌های تجاری در بازار بزرگ فرش تهران و مرکزیت در معاملات زنجیره تامین فرش دستباف از مزیت های استان تهران است.
کد خبر : 603767
صادرات فرش



به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، به نقل از شاتا، یدالله صادقی گفت: صادرات ۸۵ درصد فرش تولید شده کشور از گمرکات استان صورت می‌گیرد این در حالی است که بیش از ۴۵ هزار بافنده در سطح استان اشتغال مستقیم دارند.


وی تصریح کرد: تعداد ۱۹۴ جواز کارگاهی تولید و طراحی و مرمت فرش دستباف و ۱۷۹۱ گواهی‌نامه دوره آموزشی، تعداد ۱۰۵ پروانه قالی‌شویی، ۱۵ پروانه چله دوانی و دارکشی و ۱۸۳۸ پروانه دررسته‌های فرش دستباف صادر شده است.


صادقی با اشاره به فعالیت رسته‌های فرش در قالب اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها تأکید کرد: در استان تعداد ۱۵۴ تعاونی بالغ‌بر ۱۴۷۷۰ نفر تحت پوشش خود داشته که ضمن تأمین نیازهای شغلی از حقوق قانونی این صنف نیز در مراجع مختلف دفاع می‌نمایند.


وی افزود: در سال ۱۳۹۹ بالغ‌ بر ۱۵۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع انواع فرش در تهران و شهرستان‌های استان اعم از ورامین، فیروزکوه، ری و اسلامشهر، ملارد و بهارستان تولید شده است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت: کمبود مواد اولیه و سرمایه ثابت و در گردش با نرخ مناسب و نبود فرهنگ مصرف فرش دستباف در مقایسه با فرش ماشینی و لزوم تبلیغ فرش‌های دستباف با قیمت مناسب توسط رسانه‌ها و محدودیت شدید بودجه‌ای برای بیمه قالی‌بافان از مشکلات عمده این هنر- صنعت است.




بیشتر بخوانید:


صادرات باید صادرات اشتغال باشد، نه مواد خام




انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته