طرح کارت ویزیت لایه باز حرفهای
در دنیای مدرن امروزی تبلیغات نقش مهمی در موفقیت کسب و کارها ایفا میکنند و به نظر میرسد که بدون داشتن یک استراتژی بازاریابی درست نمیشود کاری را پیش برد. یکی از اصلیترین ابزارهای تبلیغاتی کارت ویزیتها هستند. یک کارت ویزیت نقش مهمی در برندینگ کسب و کار شما دارد و یک راه عالی برای معرفی تجارت خود به دیگران و ارتباط با آنها است.
این روزها همهی مشاغل کوچک و بزرگ از سوپرمارکتها گرفته تا فروشگاههای زنجیرهای، کارت ویزیت مخصوص خود را دارند و مردم در طول روز ممکن است تعداد قابل توجهی از این کارتها را دریافت کنند. در این میان کسی برنده است که کارت ویزیت او به جای سطل آشغال در کیف پول مشتری جای بگیرد.
کارت ویزیت شما معرف کسب و کار شماست و به جای شما سخن میگوید بنابراین باید کاملا حرفهای طراحی شده باشد و به قدر گیرا باشد که بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند. در این مقاله میخواهیم در طراحی کارت ویزیت برای فروشگاههای لوازم آرایشی، فروشگاههای موبایل و دفتر وکالت به شما کمک کنیم.
کارت ویزیت لایه باز
امروزه کارت ویزیتهای لایه باز بسیار مورد استقبال قرار گرفتهاند و محبوبیت زیادی دربین طراحان و کاربران پیدا کردهاند. برای پی بردن به دلیل محبوبیت این کارت ویزیتها، بهتر است قبل از هر چیزی به مفهوم طرح لایه باز بپردازیم. طرح لایه باز چیست و چه ویژگیهایی دارد؟
طرحهای لایه باز درواقع همان فایلهای گرافیکی هستند که قابلیت ویرایش دارند. طراح یک طرحی را در نرمافزار فتوشاپ میکشد ولی در نهایت لایهها را به یکدیگر ادغام نمیکند و آن را به صورت خودکار با فرمت اصلی فتوشاپ یعنی psd ذخیره میکند. در این صورت هر کسی میتواند در طرح کشیده شده تغییراتی ایجاد کند و به اصطلاح آن را ویرایش کند.
طرحهای لایه باز کارت ویزیت برای کسانی که طراح حرفهای نیستند و آشنایی کمی با نرمافزارهای گرفیکی مانند فتوشاپ دارند بسیار مناسب است. آنها میتوانند طرح موردعلاقه خود را در یکی از سایتهایی که طرحهای لایه باز کارت ویزیت ارائه میدهند، پیدا کنند و به دلخواه آن را کمی تغییر داده و با وارد کردن اطلاعات به خصوص کسب و کار خود در طرح لایه باز کارت، به راحتی کارت ویزیت مخصوص خود را داشته باشند. هزینه کارت ویزیتهای لایه باز بسیار به صرفه تر از سفارش آنها است.
از طرفی، طراحان نیز ممکن است روزانه سفارش طراحی چندین کارت ویزیت مشابه را بگیرند. قطعا پیدا کردن ایده مناسب و کشیدن طرح برای هر یک از مشاغل، زمان و انرژی زیادی صرف میکند. بنابراین، طراحان به راحتی میتوانند در یک طرح لایه باز موجود تغییراتی را برحسب سفارشی کع گرفتهاند، ایجاد کنند و یا حداقل از طرحهای موجود، برای کشیدن طرح الهام بگیرند.
خب تا به اینجای کار به دلیل محبوبیت کارتهای ویزیت لایه باز پی بردیم. اما مسئله اینجاست که سایتهایی که تمپلتهای آماده کارت ویزیت ارائه میدهند بسیار اشباع شدهاند و متاسفانه در برخی از آنها استانداردهای لازم برای طراحی کارت ویزیت رعایت نشدهاند و باید در انتخاب یک سایت مناسب دقت لازم را به خرج داد.
در ادامه به بررسی برخی از کارت ویزیتهای لایه باز در زمینه لوازم آرایشی، موبایل و لوازم جانبی و وکالت میپردازیم.
کارت ویزیت لوازم آرایشی
بررسیها نشان داده است که داشتن کارت ویزیت برای فروشگاهای لوازم آرایشی مزایای زیادی برای آنها به همراه دارد. برای مثال در زمان اوج کرونا و قرنطینه که کسب و کارهای زیادی آسیب دیدند، مشتریان فروشگاههایی که از کارت ویزیت استفاده میکردند، به راحتی توانستند با آنها از طریق شماره تلفن یا لینک شبکههای اجتماعی درج شده در کارت ویزیت ارتباط برقرار کنند. بنابراین، این فروشگاهها توانستند کسب و کار خود را به صورت آنلاین پیش ببرند و ضرر اقتصادی کمتری ببینند.
کارت ویزیت لوازم آرایشی باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
فروشگاههای لوازم آرایش بسته به امکانات خود ممکن است محصولات مختلفی برای فروش داشته باشند. برای مثال یک فروشگاه ممکن است تنها به فروش لوازم آرایشی بسنده کند در حالی که یک فروشگاه دیگر محصولات کاشت مژه، کاشت ناخن و یا محصولات مراقبت پوستی را نیز به فروش برساند.
خدمات و محصولات به خصوصی که یک فروشگاه ارائه میدهد، باید از روی کارت ویزیت مشخص باشد. البته لازم نیست تمامی محصولات درج شود. زیرا در این صورت طرح بسیار شلوغ میشود و جذابیت خود را از دست میدهد. منظور ما در واقع محصولات به خصوصی است که یک فروشگاه برخلاف اکثر فروشگاههای معمول به فروش میرساند.
کارت ویزیت لوازم آرایشی باید تصاویر و طرحهای جذابی داشته باشد! استفاده از تصاویر لوازم آرایشی با ترکیب رنگهای روشن، ایده خوبی برای طراحی کارت ویزیت فروشگاههای لوازم آرایشی میباشد.
کارت ویزیت موبایل فروشی
معمولا مردم برای خرید لوازم نسبتا گرانقیمت مانند موبایل، تبلت، لپتاپ و ... به دنبا فروشگاهی میگردند که بتوانند با خیال راحت به او اعتماد کنند و از آنها دربارهی مسائل تخصصی مشاوره بگیرند. یکی از راههای جلب اعتماد، ارتباط بیشتر و شناخت متقابل است. هرچه شناخت مخاطب از تجارت شما بیشتر شود، راحتتر میتواند به شما اعتماد کند که قدم اول در این راه داشتن ی کارت ویزیت مناسب است.
کارت ویزیت فروشگاه موبایل باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
یک کارت ویزیت موبایل فروشی مناسب در مرحلهی اول باید با لایه بندی کاملا استاندارد طراحی شده باشد و ترکیب رنگها در آن رعایت شده باشد.
در طراحی تصاویر نیز باید تصاویری طراحی و انتخاب شوند که در نگاه اول معرف کسب و کار باشند. استفاده از تصاویر موبایل، تبلت یا هرگونه محصول دیجیتالی مرتبط با فروشگاه، انتخاب خوبی است.
اگر میخواهید از کارت ویزیتهای لایه باز استفاده کنید، توصیه میکنم هنگام ویرایش و افزودن اطلاعات خود، به طور خیلی کوتاه به ضمانت کالاها و اصل بودن آنها اشاره کنید و اگر سایت یا شبکه اجتماعی برای نقد و فروش محصولات ایجاد کردهاید، آدرس آن را قید کنید.
کارت ویزیت وکالت
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر میکنید به عنوان یک وکیل احتیاجی به بازاریابی و کارت ویزیت ندارید، کاملا در اشتباهید! وکالت یک شغل پررقابت است و شما به عنوان یک وکیل یا صاحب یک دفتر وکالت برای این که حرفی برای گفتن داشته باشید باید یک تصویر حرفهای از خود نشان دهید. داشتن یک کارت ویزیت به چهره حرفهای کسب و کار شما کمک میکند.
کارت ویزیت وکالت و دفتر وکالت باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
از آنجایی که پرستیژ کاری در وکالت، بسیار بااهمیت است، در طراحی کارت ویزیت وکالت باید از فونتهای رسمی و مناسب استفاده شده باشد.
انتخاب رنگهای تیره و سنگین و یا رنگهایی با توناژ آبی برای ایجاد اعتماد و آرامش در مراجعه کننده، برای طراحی کارت ویزیتهای وکالت و دفتر وکالت مناسباند.
در طراحی تصاویر و لوگو نیز، بهتر است از تصاویری مرتبط با وکالت، کانون وکلا، قانون و عدالت استفاده شود.
کلام آخر
از آنجایی که کارت ویزیتها نقش مهمی در هویت و برندینگ کسب و کارها دارند، پس باید برای حفظ هویت و پرستیژ کسب و کار خود، یک کارت ویزیت بینقص و حرفهای داشته باشید و از طراحان یا سایتهای معتبر استفاده کنید. سایت متد گرافیک با طراحان کاربلد و باتجربه و هزاران طرح جذاب در انواع مشاغل و کسب و کارها، به شما در داشتن یک کارت ویزیت حرفهای کمک میکند.
انتهای پیام/