دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دبیر انجمن برنج کشور مطرح کرد؛ استفاده تبلیغاتی داوطلبان نمایندگی مجلس از موضوع برنج آلوده

دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در موضوع برنج‌های آلوده مظلوم واقع شده است، گفت: این وزارتخانه از اقدام اشتباه صورت‌گرفته پیش از شروع به کار دولت یازدهم حمایت کرد در حالی که باید موضوع را به صورت علنی مطرح می‌کرد.
کد خبر : 60352

جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه موضوع برنج‌‌های آلوده سیاسی شد، افزود: متاسفانه داوطلبان نمایندگی مجلس در آستانه برگزاری انتخابات مجلس دهم از این موضوع بهره تبلیغاتی می‌برند و حتی به دنبال فراهم کردن مقدمات استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به خاطر این موضوع نیز بودند.


وی تصریح کرد: خبری به نقل از بنده در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد که یک میلیون تن برنج وارداتی از سوی دولت به سرنوشت سیب‌زمینی‌های خبرساز دچار شدند در حالی که هیچ مصاحبه‌ای در این باره با آن خبرگزاری نداشته‌ام. گذشته از این، دولت برنج وارد نمی‌کند و تنها مجوز ثبت سفارش را می‌دهد.


علیزاده شایق ادامه داد: عنوان می‌شود که وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده‌اند تاریخ مصرف برنج‌های توزیعی تا پایان سال تمدید خواهند شد. این صحبت همان قدر بی‌معنی است که من موضوع آلوده بودن برنج‌ها را عنوان کرده باشم.


وی بیان کرد: در سال 92 یک میلیون تن برنج اضافه وارد شده بود در حالی که نیازی به واردات آن نبود. اما باید این نکته را در نظر داشت که وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم از هفتم مهرماه سال 92 تصدی این وزارتخانه را بر عهده گرفته است بنابراین این ثبت سفارس در دولت گذشته انجام شده بود.


دبیر انجمن برنج کشور اضافه کرد: بارها به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم که باید موضوع واردات بیش از نیاز و یک میلیون تن سال 92 به مردم آگاهی‌بخشی شود و البته اعلام کنند که این وزارتخانه در ابن باره مسئول نبوده است.


وی خاطر نشان کرد: در سال 93 یک میلیون تن برنج به کشور وارد شد و وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردند که در سال 94 نیز واردات این محصول تا سقف یک میلیون تن ادامه خواهد داشت بنابراین باید تکلیف آن یک میلیون تن برنج سال 92 مشخص شود تا مردم برنج‌های آلوده، شکسته یا مشکل‌دار را به حساب این یک میلیون تن نگذارند. به عبارت دیگر، نمی‌توان گفت برنجی که از سال‌های پیش در کشور وجود داشته پس از چند سال فاسد شده و حال به برنج‌های دردسرساز تبدیل شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب