دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1394 - 13:10

50 تن کشته و 127 زخمی در انفجار تروریستی در لیبی

وقوع یک انفجار تروریستی در یک مرکز آموزش پلیس در شهر زلیتن لیبی دست کم 50 کشته بر جای گذاشت.
کد خبر : 60346

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه، آناتولی، دیروز (پنج‌شنبه) در جریان یک حمله انتحاری در یک مرکز آموزش پلیس در شهر زلیتن در غرب لیبی، دست کم 50 تن کشته و 127 تن دیگر زخمی شدند.


منابع محلی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفتند، بمبگذار انتحاری، خودروی باری حامل مواد منفجره خود را به سمت دروازه ورودی این مرکز کوبیده است.


محمد الکدی، سخنگوی بیمارستان زلیتن گفت، این بیمارستان 40 جنازه و بیش از 70 مجروح این حادثه را پذیرش کرده است.


مارتین کوبلر، رئیس هیئت حمایتی سازمان ملل متحد در لیبی، ضمن محکوم کردن این حمله در حساب توئیتری خود، از همه مردم لیبی خواست تا به صورت فوری برای مبارزه با تروریسم متحد شوند.


هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.


در واشنگتن، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، با اظهار تاسف از کشته و مجروح شدن تعداد زیادی در این حادثه تنها گفت که کشورش هنوز به این جمع‌بندی نرسیده که چه کسی «مسئول انجام این اقدام تروریستی است.»


وی افزود: «ایالات متحده همچنان عمیقا نگران تروریست‌های داعش است که به خصوص در لیبی مرتکب خشونت می‌شوند. به همین علت است که شما شاهد اقدامات تهاجمی آمریکا از جمله در داخل لیبی هستید تا رهبران داعش را نابود سازد.»


در همین حال، به گفته محمد الحرارذی، سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی وابسته به دولت مستقر در طرابلس، درگیری‌ها بین اعضای داعش و محافظان تاسیسات نفتی لیبی موجب بروز آتش‌سوزی در هفت تانکر نگهداری نفت خام در سیدرا و راس لانوف شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته