دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1400 - 06:02
رسولی:

اولویت در استفاده بهینه از ناوگان ریلی باشد نه توسعه شبکه

مدیرعامل راه‌آهن گفت: ارتقاء بهره‌وری شبکه و ناوگان ریلی موجود باید اولویت دولت باشد؛ یعنی پیش از آنکه به فکر توسعه شبکه ریلی باشیم باید به فکر استفاده بهینه از ناوگان موجود در کشور باشیم.
کد خبر : 603419
رسولی رسولی



به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، سعید رسولی، مدیرعامل راه‌آهن با تصریح بر اینکه حمل‌ونقل یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد هر کشور است، گفت: امروز حدود ۱۴ هزار کیلومتر خطوط اصلی، فرعی و ایستگاهی راه‌آهن در کشور موجود است. منطقه استراتژیکی که ایران در آن واقع شده است، اقتضاء می‌کند از ظرفیت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در کریدورهای مختلف کشور بهره‌مند شویم.


معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران مرزهای ریلی گسترده‌ای با کشورهای همسایه داریم و چند کریدور نیز در دست اقدام است که با تکمیل آن‌ها، فرصت‌های بسیار بیشتری در اختیار کشور قرار می‌گیرد.


وی به اولویت‌هایی که دولت سیزدهم باید در دستور کار قرار گیرد اشاره و اظهار کرد: ارتقاء بهره‌وری شبکه و ناوگان ریلی موجود باید اولویت دولت باشد؛ یعنی پیش از آنکه به فکر توسعه شبکه ریلی باشیم باید به فکر استفاده بهینه از ناوگان موجود در کشور باشیم.


رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی با اشاره به بند ۲۶ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: در این ماده قانونی، اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی کشور مورد تأکید قرار گرفته است. در سطح کشور کارخانه‌ها، معادن، شهرک‌های صنعتی و چشمه‌های بار بسیار زیادی داریم که با وجود فاصله کم با راه‌آهن، به شبکه ریلی کشور متصل نیستند و این به معنی رجوع به حمل‌ونقل جاده‌ای و افزایش هزینه است.


رسولی با اعلام اینکه ۱۲۱ چشمه بار در کشور شناسایی شده است، عنوان کرد: به وزارت صمت پیشنهاد داده‌ایم در اعطای مجوز کارخانه‌های جدید، حتماً اتصال مراکز شبکه ریلی را در نظر بگیرند و در واقع یکی از شروط اعطای مجوز، همین مسئله باشد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته