دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1400 - 10:48

جدال نوجوانان والیبالیست ایران با هندی‌ها در گام نخست

تیم ملی والیبال نوجوانان پس از یک روز استراحت در اولین گام عصر اکروز به مصاف تیم هند می‌روند.
کد خبر : 602939
والیبال نوجوانان



به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان جهان از ۲ تا ۱۱ شهریورماه به میزبانی ایران در حال برگزاری است. تیم ایران در گروه A مسابقات با تیم‌های نیجریه، لهستان، هند و گواتمالا هم‌گروه است. بلندقامتان ایران باید در روز نخست این رقابت‌ها با تیم گواتمالا بازی می‌کردند اما با توجه به مثبت شدن تست کرونای بازیکنان این تیم، آنها از حضور در این رقابت‌ها انصراف دادند و در نتیجه این دیدار با نتیجه سه بر صفر به سود ایران به پایان رسید.


شاگردان آرمات در روز نخست استراحت کردند و امروز باید به مصاف تیم هند بروند. این دیدار ساعت ۱۹ برگزار خواهد شد.هندی‌ها در اولین دیدار خود روز گذشته مقابل تیم نیجریه با نتیجه سه بر یک پیروز میدان شدند. هند در سال ۲۰۰۳ در سکوی سوم این مسابقات ایستاد.


تیم والیبال نوجوانان تاکنون ۲ بار در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ قهرمان جهان و ۲ بار در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۹ نایب قهرمان جهان شده است. در سال ۲۰۱۹ بلندقامتان ایران نتوانستند قهرمانی خود را تکرار کنند و به عنوان پنجمی رسیدند. البته این تیم ۷ بار هم به مقام قهرمانی آسیا رسیده است. قهرمانی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در سال ۲۰۰۷، نخستین مدال طلای ورزش ایران در رشته‌های تیمی در دنیا بوده است.


شاگردان آرمات برای رسیدن به سومین قهرمانی ایران تلاش می‌کنند هر چند که آرمات سرمربی تیم در صحبت‌هایش عنوان کرده قول قهرمانی نمی‌دهد اما تمام تلاش خود را می‌کند.


برنامه مسابقات چهارشنبه ۳ شهریورماه به شرح زیر است:


گروه A: سالن دوازده هزار نفری
لهستان – نیجریه - ساعت ۱۳
ایران – هند - ساعت ۱۹


گروه B: سالن دوازده هزار نفری
برزیل – بلاروس- ساعت ۱۰
ایتالیا – چک - ساعت ۱۶


گروه C: سالن فدراسیون والیبال
بلغارستان – روسیه - ساعت ۱۳
تایلند- کامرون - ساعت ۱۶


گروه D: سالن فدراسیون والیبال
آرژانتین – آلمان - ساعت ۱۰
مصر – دومینیکن - ساعت ۱۹


انتهای پیام/۴۰۵۷/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته