دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گرانی لبنیات به گرانی خوراک دام گره خورده است

رئیس اتحادیه لبنیات سنتی تهران گفت: مشکل اصلی صنعت لبنیات، خوراک دام است که هم کمیاب است و هم قیمت بسیار بالایی دارد؛ اگر خوراک دام به موقع و با قیمت مناسب عرضه شود قابلیت آن را داریم که تا ۱۵ سال، قیمت لبنیات را ثابت نگه داریم.
کد خبر : 602890
لبنیات



به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، علی رجبی، با اشاره به قول محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ارائه وام و تسهیلات به تولیدکنندگان افزود: اگر این اقدام واقعا انجام شود راهگشا بوده و می‌تواند منجر به تنظیم بازار لبنیات شود.


رئیس اتحادیه لبنیات سنتی تهران ادامه داد: قیمت ۹۰ درصد از محصولات لبنی ثابت است، اما دو شرکت در روزهای اخیر قیمت محصولات خود را افزایش داده و بابت این اقدام تذکر دریافت کردند.


وی اضافه کرد: مخبر، معاون اول رئیس جمهور چند روز پیش گفته بود: "ارائه تسهیلات به دامداران و تولیدکنندگان صنایع لبنی از جمله سیاست‎‌های دولت برای تنظیم بازار شیر است. باید با برگزاری جلسات فوری در هفته آتی راهکارهای کوتاه مدت جلوگیری از افزایش قیمت شیر بررسی ‎شود. "


رجبی افزود: مشکل اصلی صنعت لبنیات، خوراک دام است که هم کمیاب است و هم قیمت بسیار بالایی دارد؛ اگر خوراک دام به موقع و با قیمت مناسب عرضه شود قابلیت آن را داریم که تا ۱۵ سال، قیمت لبنیات را ثابت نگه داریم.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته