دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1394 - 11:18
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

ایران رکورد دار مقاوم سازی مدارس

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ایران بیشترین نرخ مقاوم‌سازی مدارس در جهان را دارد، عنوان کرد: دوسوم مدارس کشور در برابر عواملی از جمله زلزله مقاوم‌سازی شده‌اند و تنها یک سوم مدارس نیازمند نوسازی و مقاوم سازی هستند.
کد خبر : 60280

مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا اظهار کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر درصد مدارس غیراستاندارد و مدارسی که با استانداردها فاصله دارند، به شدت کاهش یافته است؛ به گونه‌ای که اکنون دو‌سوم مدارس کشور ایمن هستند و تنها یک‌سوم با استانداردهای کنونی فاصله دارند که بخش عمده آن نیاز به مقاوم‌سازی و فقط بخش محدودی جزو مدارس تخریبی هستند.


وی افزود: با مصوبه مجلس هفتم و تصویب قانون تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس و اعتباراتی که بر اساس این قانون طی‌ سال‌های گذشته در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار گرفت، اقدامات بسیار موثری برای مقاوم‌سازی مدارس کشور انجام شد.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: امسال نیز با تصویب مجلس شورای اسلامی و دولت حدود 700 میلیارد تومان بودجه برای مقاوم‌سازی مدارس و کاهش مدارس غیراستاندارد در نظر گرفته شد که بخش اعظمی از آن تخصیص پیدا کرد و تعدادی از مدارس طی سال‌جاری مقاوم‌سازی شده‌اند که جایگزین مدارس غیراستاندارد خواهند شد.


رئیسی، یادآور شد: امید است در برنامه ششم توسعه بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس غیراستاندارد مورد توجه باشد تا دیگر هیچ مدرسه غیراستانداردی در کشور وجود نداشته باشد.


وی با بیان اینکه حفظ امنیت دانش آموزان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است، گفت: خوشبختانه ایران طی سال‌های اخیر بیشترین رشد در بحث مقاوم سازی مدارس داشته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته