دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1393 - 11:47

درخواست بودجه بی‌سابقه اسرائیل از کنگره آمریکا

اسرائیل از کنگره آمریکا خواست تا 317 میلیون دلار بودجه کمک‌های سالانه برای تجهیز دو سامانه‌ نظامی اختصاص دهد.
کد خبر : 6028

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پایگاه خبری «بلومبرگ» گزارش کرد: مقام‌های اسرائیلی از کنگره آمریکا درخواست کردند تا 317 میلیون دلار بودجه برای تجهیز دو سامانه «عصای سحرآمیز» و «حیتس 3» اختصاص دهد.


براساس این گزارش، در حالی این بودجه سنگین پیشنهاد شده است که پیشتر وزارت جنگ اسرائیل از شکست آزمایش موشک «حیتس2» و لغو آزمایش موشک «حیتس3» خبر داده بود.


مبلغ درخواستی اسرائیل بسیار بیشتر از بودجه معمول کمک‌های امنیتی است. پنتاگون سالانه 158 میلیون دلار بودجه برای تجهیز نظامی ارتش اسرائیل اختصاص می‌دهد که در آغاز اکتبر هر سال به حساب وزارت جنگ اسرائیل واریز می‌شود.


در این گزارش به استناد سخنان مقام‌های آمریکایی آمده است: «یائیر رمتی» یکی از مقام‌های وزارت امنیت اسرائیل در اوایل ماه جاری میلادی برای شرکت در نشستی به واشنگتن سفر کرد و درخواست افزایش بودجه‌ای غیر معمول را مطرح نمود.


پایگاه خبری «بلومبرگ» به‌نقل از «گوییل جانسون» کارشناس صادرات تجهیزات امنیتی و مسئول سابق سازمان صنایع امنیتی آمریکا نوشت: اسرائیلی ها و هم‌پیمانانشان در پارلمان‌ بیشترین میزان بودجه خارجی که تاکنون به آمریکا ارائه شده است را درخواست کرده‌اند و بنابراین باید به بخش بودجه دفتر امنیت ملی آمریکا به عنوان منبع تامین سلاح و نیازمندی‌های ویژه مراجعه کنند.


آزمایش اخیر موشک «حیتس2» با شکست مواجه شد و مقام‌های اسرائیلی تصمیم گرفته بودند تا آزمایش موشک «حیتس3» را متوقف کنند. باوجود این، «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل دستورالعل جدیدی برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های نظامی صادر کرد و دلیل این اقدام را کاهش بودجه امنیتی عنوان نمود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته