دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1400 - 00:16
ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با آنا:

فدراسیون فوتبال نباید پشت نام‌های بزرگ پنهان شود

تکلیف مهدوی‌ کیا با تیم باید هر چه سریعتر مشخص شودپیشکسوت فوتبال ایران گفت:‌اگر به هر دلیلی مهدوی کیا نمی‌تواند به ایران بیاید و یا باشگاه هامبورگ رضایت‌ نمی‌دهد باید هر چه سریعتر تکلیف مشخص شود و فدراسیون هم به دنبال گزینه دیگری برود، نه اینکه زمان را از دست بدهند.
کد خبر : 602784
فوتبال امید

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره بلاتکلیفی تیم امید و وضعیت نامشخص مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی این تیم گفت: در مورد وضعیت تیم امید بهترین کسی که می‌تواند توضیح بدهد، مهدوی کیا یا مسئولان فدراسیون فوتبال هستند. رئیس فدراسیون اعلام کرد که مهدوی‌کیا را به‌عنوان سرمربی تیم امید انتخاب کرده‌اند که اتفاقا انتخاب شایسته و به جایی هم بود، اما از آن زمان تا به الان هیچ خبری نشد و تیم امید هم اواخر مهرماه باید در مسابقات قهرمانی آسیا جوانان به میدان برود. باید مهدوی کیا یا مسئولان توضیح بدهند آیا نشستی برگزار شده است؟! سرمربی تیم برنامه‌ خود را داده یا اینکه از چه زمانی قرار است کار را شروع کنند؟! آیا سرمربی امکانات یا درخواستی داشته است که فدراسیون به آن پاسخ مثبت داده باشد یا خیر.


مسئولان پشت نام‌های بزرگ پنهان می‌شوند


وی افزود: این مسائل مشخص نیست و باید مسئولان توضیح بدهند. البته در فوتبال ایران همیشه عرف بر این بوده که آدم‌های بزرگ انتخاب شوند و مسئولان هم پشت سر همان آدم‌ها پنهان شوند و این افراد هم سپر بلا شوند.انتخاب مهدوی کیا با توجه به شایستگی که او دارد و از بزرگان فوتبال ایران محسوب می‌شود، بسیار کار هوشمندانه‌ای از طرف فدراسیون بود. به هر حال او در آلمان بوده و حضورش می‌تواند به سود فوتبال ایران باشد اما اگر به هر دلیلی او نمی‌تواند به ایران بیاید و یا باشگاه هامبورگ رضایت‌ نمی‌دهد باید هر چه سریعتر تکلیف مشخص شود و فدراسیون هم به دنبال گزینه دیگری برود، نه اینکه زمان را از دست بدهند و در روزهای پایانی هر گزینه‌ای که به نظرشان می‌آید تیم را در اختیار او قرار دهند و راهی مسابقات شوند. در کجای دنیا چنین برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد؟!


تیم‌های پایه در فدراسیون فوتبال نقش سمبلیک دارند


قاسم‌پور با تاکید بر اینکه در گذشته هم شرایط فدراسیون فوتبال همین بوده و حالا هم ادامه دهنده همان راه است اظهار کرد: فدراسیون از گذشته تا به امروز باری به هر جهت بوده است. معمولاً در فدراسیون فوتبال، تیم‌های پایه نقش سمبلیک دارند و این به خاطر این است که ساختار فوتبال ما مشکل دارد. معمولا در رده سنی پایه مربیان یا دیر انتخاب می‌شوند یا دیر برنامه می‌دهند و نتیجه آن هم کسب نتایج ضعیف است. وقتی هم مربی دیر انتخاب می شود یا برنامه آماده‌سازی به خوبی جلو نمی‌رود و یا بازی‌های تدارکاتی برگزار نمی‌شود، تیم هم نتیجه نخواهد گرفت.




بیشتر بخوانید؛


حمایت حداکثری را برای تیم امید خواهیم داشت/ هیچ دخالتی در تصمیمات فدراسیون فوتبال نداریم


امضای تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال با کمیته ملی المپیک/ هزینه‌های تیم امید مشارکتی شد


امیدوار به شکستن تابوی نرفتن تیم امید به المپیک هستم




تیم امید زمان کمی دارد و باید تکلیف مهدوی‌کیا مشخص شود


وی عنوان کرد: در حال حاضر اگر مهدوی‌کیا به فوتبال امید بیاید پیرو همان کارهای قبلی است. در واقع او به تیم دیر اضافه شده و یا اینکه نمی‌تواند همه برنامه‌های خود را در بازه زمانی قابل قبول به اجرا در بیاورد. این همان کپی کاری است که در فدراسیون فوتبال از قدیم تا الان بوده است. به هر حال مهدوی‌کیا یکی از بزرگان فوتبال ایران است و حضور و در تیم امید می‌توانند نقش به‌سزایی داشته باشد، اما نباید فراموش کنیم که زمان کمی هم در اختیار داریم. الان باید فدراسیون فوتبال با او نشست برگزار کند، از برنامه‌هایش مطلع شوند و کار را تقریباً شروع کنند، اما هنوز هیچ کدام از این اتفاق نیفتاده و مثل گذشته مسئولان چشمشان به امدادهای غیبی است.


تیم امید گوشت قربانی بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال است


پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که نقش کمیته ملی المپیک در بلاتکلیفی‌ تیم امید چقدر است، عنوان کرد: از قدیم تیم امید بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک قرار داشته و حتی می توانم بگویم این تیم، گوشت قربانی بین این دو نهاد بوده است. وقتی مسئولیت‌ها و شرح وظایف مشخص نیست هر کدام از مسئولان توپ را در زمین دیگری می‌اندازند. در حال حاضر فدراسیون فوتبال انتخاب شایسته‌ای داشته و عزیزی خادم هم به عنوان رئیس فدراسیون خوب صحبت می‌کند، اما فعلاً چیز خاصی از اون ندیدیم که بتوانیم قضاوت کنیم که آیا او با روسای گذشته فرق می‌کند یا خیر. تکلیف وزارت ورزش و جوانان هم مشخص نیست فعلا جابجایی وزراست و کمتر به مسائل توجه می‌شود.امیدوارم پس از روشن شدن مسئولیت‌ها توجه بیشتری شود.


سال‌هاست صدا و سیما از حق پخش شانه خالی می‌کند


قاسم‌پور در واکنش به اینکه میزبانی در گروه حق پخش تلویزیونی بوده است، عنوان کرد: قطعاً میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی قطر اتفاق مثبتی برای فوتبال ایرن است، اما متاسفانه صدا و سیما سال‌هاست که از حق پخش که یک موضوع عرف در همه جای دنیاست شانه خالی کرده. بنابراین در این آشفته بازار هر کسی به فکر منافع خودش است و این مسائل در فوتبال ایران طبیعی است.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته