دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مجموعه مقررات ناظر بر تبلیغات در حوزه پولی و بانکی منتشر شد

«مجموعه مقررات ناظر تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور» توسط «کمیسیون نظارت، هماهنگی و تشخیص موارد تخلف از آیین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی» تصویب و بر روی وب سایت بانک مرکزی منتشر شد.
کد خبر : 602734
بانک



به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا از بانک مرکزی، به موجب ماده (۱۳) «آئین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور» مصوب ۱۳۹۸.۱۰.۸ هیأت وزیران، کمیسیونی متشکل از نمایندگان بانک مرکزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادستانی کل کشور، سازمان صداوسیما، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و نیز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی مسئولیت نظارت، هماهنگی و تشخیص موارد تخلف از آئین‌نامه فوق‌الذکر را برعهده دارد. از این رو کمیسیون یاد شده طی جلسات خود «مجموعه مقررات ناظر بر تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور» را تصویب کرده است.




بیشتر بخوانید:


تسهیل ارائه دسته چک صیادی جدید به اشخاص حقوقی





«مجموعه مقررات ناظر بر تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور» برای دو گروه مجزا شامل «سفارش‌گیرندگان و ناشران تبلیغات» و «سفارش‌دهندگان تبلیغات» تفکیک شده است. در این جداول، مفاد «آئین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور» به عنوان مبنا قرار گرفته و با سایر قوانین و مقررات مرتبط با موضوع نیز انطباق لازم به عمل آمده است. همچنین الزامات مقرراتی برای «سفارش‌دهندگان» و «سفارش‌گیرندگان و ناشران» تبلیغات نیز مشخص شده است.


یادآور می‌شود، براساس بند ت ماده ۱۴ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، علاوه بر اقدامات نظارتی انتظامی که بر مؤسسه پولی بانکی و اعتباری (سفارش‌دهنده تبلیغات) اعمال می‌شود، تخلف رسانه‌ها (سفارش‌گیرنده و ناشر تبلیغات) از قوانین و مقررات اشاره شده، مستوجب جریمه نقدی تا میزان ده برابر هزینه تبلیغ صورت گرفته است که به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.


در پایان خاطرنشان می‌شود، این قوانین در بخش «قوانین و مقررات»، قسمت «مجموعه مقررات ناظر بر تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشو ر» بر روی وب سایت بانک مرکزی در دسترس عموم قرار دارد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب