دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1394 - 11:56
نیاز آذری:

یکی از دستاوردهای مهم دکتر میرزاده پایه‌گذاری فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در کشور است

در جلسه کمیسیون دایمی هیات امنای استان مازندران که در واحد ساری برگزار شد دکتر کیومرث نیازآذری بر اهمیت و نقش تاثیرگذار کمیسیون دائمی اشاره کرد و گفت: کلیه تصمیماتی که تاکنون در این جلسات گرفته شد در جلسه هیات امنای استان طرح و تصویب شده است.
کد خبر : 60254

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه نظرات خوبی در جلسه کمیسیون دائمی ارایه می شود تصریح کرد: همواره سعی ما بر این است تا از نظرات و تجربیات این جلسه برای پیشبرد اهداف دانشگاه استفاده شود.


وی با بیان اینکه حسابرسی از کلیه واحدهای استان انجام شد گفت: در سال 1394 تعداد واحدهای زیان ده استان نسبت به سال قبل کاهش یافته است و وضعیت مالی برخی از واحدهای استان نیز در حال بهبود است که براساس برنامه پیش بینی شده تعداد واحدهای زیان ده تا پایان سال 95 به حداقل خواهد رسید.


دبیر هیات امنای استان مازندران با اشاره به پیش بینی بودجه سال 95 دانشگاه های آزاد اسلامی استان ، گزارش کاملی از تعداد آزمایشگاه ها، کارکنان شاغل ، تعداد تجهیزات و تعداد خدمات ثبت شده از واحدهای مختلف در سامانه ساها ارائه کرد.


نیاز آذری گفت: تعداد 757 آزمایشگاه، تعداد 165 پرسنل ، 9278 قطعه تجهیزات و 597 خدمت تاکنون در سامانه ساها ثبت شده است.


وی با اشاره به اهمیت فعالیت های اقتصادی و دانش بنیان در آینده مجموعه دانشگاه، افزود: مراکز رشد واحدهای ساری ، آمل و تنکابن دارای مجوز فعالیت هستند و به ترتیب 16 ، 7 و 2 شرکت و هسته در هر یک از این مراکز در حال فعالیت هستند که طرح های 10 شرکت در هیات امنای استان به تصویب رسید.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه کار اقتصاد دانش بنیان کار چالشی و سختی است گفت: دکتر میرزاده با حساسیت بالایی فعالیت های دانش بنیان را پیگیرند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.


نیازآذری یکی از دستاوردهای مهم دکتر میرزاده را پایه گذاری فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در کشور عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پیشتاز فعالیت های دانش بنیان در کشور است که این امر از درایت و دوراندیشی ریاست عالی دانشگاه است.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان علم و تحصیل بوجود آورد ادامه داد: دانشجویان در این دانشگاه می توانند در کنار تحصیل، فعالیت های اجرایی و اقتصادی را نیز تجربه کنند و تجارب ارزشمندی کسب نمایند.


نیازآذری در ادامه با بیان اینکه بودجه مصوب سال 93 بطور کامل محقق شد گفت: 9 درصد افزایش خالص درآمدها نسبت به بودجه مصوب در سال گذشته داشته ایم که این امر به دلیل توسعه رشته محل های کارشناسی ارشد بوده است.


وی تحقق 15 میلیارد تومان درآمد غیر شهریه ای را نیز بخش دیگری از بودجه مصوب سال 1393 دانشگاه آزاد استان مازندران عنوان کرد که در سال گذشته بطور کامل محقق شد.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان در ادامه اهداف کلان دانشگاه، چشم اندازها و ماموریت های دانشگاه آزاد اسلامی استان در برنامه ششم را طرح کرد.


وی با اشاره به بودجه پیش‌بینی شده سال 95 گفت: میزان درآمد غیر شهریه ای سال 95 حدود 20 درصد از بودجه سال است که باید از طریق فعالیت های اقتصادی و دانش بنیان تامین شود.


بعد از بحث و بررسی، لایحه بودجه پیش بینی شده سال 95 دانشگاه آزاد اسلامی استان در این جلسه با اکثریت آرا تصویب شد.


در ادامه مجوز اجاره بوفه واحد بابل نیز در جلسه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته