دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1400 - 15:46

کم دردسرترین راه درمان فیستول مقعد

فیستول مقعدی زمانی به وجود می آید که حفره هایی شبیه به دمل چرکین در اطراف مقعد بیرون بزند. ممکن است فیستول مقعد در اثر درمان نشدن بیماری هایی مانند آبسه مقعد و عفونت های مزمن، مشاهده شود.
کد خبر : 602532
فیستول مقعد



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، فیستول مقعد یک ارتباط یا حفره بین بخش داخلی مقعد و پوست اطراف می باشد که می تواند پیچیده یا ساده باشد. فیستول مقعد دارای انواع مختلفی است.


لیزر فیستول و درد مقعد


لیزر فیستول و درد مقعد چه ارتباطی باهم دارند؟ لیزر فیستول با بی حسی انجام می شود. وقتی لیزر فیستول توسط متخصص لیزر انجام شود، شما هیچگونه دردی حس نخواهید کرد. اگر درد کمی بعد از لیزر احساس کنید، با تجویز پزشک و مصرف مسکن هایی مانند استامینوفن درد شما از بین خواهد رفت. به طور معمول فیستول مقعدی یک بیماری است که با خونریزی و درد مقعد همراه است اما زمانی که برای درمان این بیماری از لیزر فیستول کمک می گیریم، درد مقعد و سایر علایم بیماری در سریع ترین زمان پس از لیزر درمانی، از بین می رود.


انواع فیستول


فیستول با توجه به بافت هایی که به یکدیگر متصل هستند، ممکن است در نقاط متفاوتی به وجود آید. انواع فیستول به دسته های زیر تقسیم می شود:



  • فیستول زیر مخاطی



فیستول زیر مخاطی یک فیستول ساده است و شبیه به یک کانال سطحی از زیر قسمت مخاط عبور می کند.



  • فیستول اسفنکتریک



فیستول اسفنکتریک به چهار دسته تقسیم می شود:


فیستول اکسترا اسفنکتریک


فیستول اکسترا اسفنکتریک از روده راست آغاز می شود و این کانال توسط عضله لواتور در اطراف مقعد مشاهده می شود. فیستول اکسترا اسفنکتریک شبیه به آبسه یا کرون و... است.


فیستول ترانس اسفنکتریک


فیستول ترانس اسفنکتریک از عضلات داخلی و خارجی مقعد، شروع شده و از عضله اسفنکتر خارجی عبور می کند. فیستول ترانس اسفنکتریک شبیه کلمه U می باشد و فیستول نعل اسبی هم نامیده می شود.


فیستول سوپر اسفنکتریک


فیستول سوپر اسفنکتریک از بین عضلات اسفنکتر خارجی و داخلی شروع می شود و به بالا گسترش پیدا می کند.


فیستول اینتر اسفنکتریک


فیستول اینتر اسفنکتریک نیز از میان عضلات اسفنکتر خارجی و داخلی مقعد شروع و به سطح پوست اطراف مقعد رسیده، از آنجا بیرون می زند.


کلینیک لیزر شفا


علائم فیستول مقعد


از شایع ترین علایم فیستول مقعد می توان موارد زیر را نام برد:



  • خونریزی

  • بی اختیاری مدفوع

  • احساس درد، سوزش و خارش

  • احساس برجستگی در اطراف مقعد

  • التهاب و تغییر رنگ پوست اطراف مقعد

  • وجود ترشحات چرکی یا سوراخ در اطراف مقعد


درمان و لیزر فیستول


درمان و لیزر فیستول بسیار آسان است و جای نگرانی ندارد. اگر چه ممکن است فیستول مقعدی یک بیماری دردناک به نظر آید اما این بیماری به راحتی با لیزر قابل درمان است. البته برای درمان فیستول از روش هایی مانند درمان دارویی، عمل جراحی و ... نیز استفاده می شود اما استفاده از دارو در مراحل شدید این بیماری تاثیر چندانی نخواهد داشت. به علاوه بسیاری از افراد علاقه ای به جراحی ندارند و معمولا جراحی دارای عوارض بسیاری است. به همین دلیل لیزر فیستول از بهترین راه های درمان محسوب می شود.


چگونگی لیزر فیستول


چگونگی لیزر فیستول برای بیمارانی که تصمیم به لیزر دارند، یک دغدغه محسوب می شود. برای لیزر فیستول در این ناحیه از بدن از بی حس کننده ها استفاده می شود، سپس جراح به کمک یک میله مخصوص مسیر را مشخص می کند و فیستول با لیزر به طور کامل برداشته می شود. در لیزر فیستول سایر بافت ها دچار صدمه نمی شوند به همین دلیل لیزر فیستول قابل اطمینان تر از سایر روش های درمان فیستول مقعدی می باشد.


مزایای لیزر فیستول


از جمله مزایای لیزر فیستول می توان به موارد زیر اشاره کرد:



  • کاهش درد و خونریزی

  • ترمیم زخم ها و تسریع در بهبود بیماری

  • عدم نیاز به بستری و پانسبان پس از لیزر

  • عدم ابتلا به بیماری های عفونی مانند هپاتیت و...

  • موفقیت آمیز بودن نتایج لیزر فیستول و عدم بازگشت دوباره بیماری


چرا کلینیک لیزر شفا؟


اگر به دنبال یک کلینیک لیزر معتبر هستید، می توانید به کلینیک لیزر شفا مراجعه کنید. کلینیک لیزر شفا، اولین و تخصصی ترین کلینیک لیزر، برای درمان بیماری های مقعدی در تهران می باشد. در کلینیک لیزر شفا، در یک محیط امن و آرام با کمک متخصصان مجرب این حوزه می توانید تمام تمرکز خود را بر روی درمان بیماری قرار دهید. با مراجعه به کلینیک لیزر شفا، می توانید در مجهزترین کلینیک تهران در کمترین زمان درمان شوید.


در شرایط فعلی کرونا تمامی جراحی های کلینیک لیزر شفا با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی انجام می شود لذا جهت پیشگیری از ازدحام در مطب، پیش از مراجعه برای رزرو وقت تماس بگیرید.


لیزر شفا



انتهای پیام/

برچسب ها: لیزر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته