دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1400 - 15:45

آشنایی با شقاق و راه های درمان آن

جراحی لیزر شقاق باید توسط متخصصان لیزر انجام بگیرد، چرا که از حساسیت زیاد برخوردار است و تنها یک متخصص لیزر مجرب است که می تواند به بهترین نحو، بیماری شقاق را درمان کند.
کد خبر : 602528
شقاق



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، لیزر شقاق برای انواع شقاق و سطوح مختلف این بیماری کاربرد دارد. لیزر شقاق دارای مزایای بسیاری می باشد که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت.


شقاق چیست؟


شقاق وضعیتی است که با ترک خوردن یا شکاف در اطراف مقعد به وجود می آید. شقاق معمولا یک بیماری دردناک است. زمانی که فردی به شقاق مبتلا می شود به سختی می تواند عمل دفع را انجام دهد و ممکن است دفع با خونریزی همراه باشد.


چگونگی ابتلا به شقاق


چگونگی ابتلا به شقاق به عوامل بسیاری وابسته است. از مهمترین عواملی که باعث ابتلا به شقاق یا هموروئید می شود، می توان به نامنظم کار کردن روده مانند اسهال یا یبوست طولانی مدت اشاره کرد. در چنین شرایطی فشار آوردن به روده باعث می شود تا بیماری شقاق به وجود آید. سایر عوامل ابتلا به شقاق، عواملی مانند بارداری، کم تحرکی، تمیز نکردن محل مدفوع، وراثت و.. هستند که تاثیر به سزایی در ابتلای فرد به بیماری شقاق دارند.


علائم شقاق


علایم بیماری شقاق یا هموروئید در افراد متفاوت است و بسته به شدت بیماری، ممکن است فردی تنها یکی از علائم شقاق یا تمامی علایم شقاق را داشته باشد. اما علائم شقاق، شامل موارد زیر می شود:



  • خونریزی

  • احساس درد و سوزش

  • ناتوانی در دفع به صورت کامل

  • احساس وجود زائده هایی در اطراف مقعد


انواع درمان شقاق


انواع روش های درمان شقاق را می توان به دسته های زیر تقسیم نمود:



  • لیزر شقاق

  • تزریق بوتاکس

  • درمان دارویی شقاق

  • جراحی سنتی شقاق


بهترین روش درمان شقاق


بهترین روش درمان شقاق می تواند چه درمانی باشد؟ معمولا زخم های کوچکی که در اثر شقاق در ناحیه مقعد به وجود می آیند به سختی و در طولانی مدت بهبود می یابند. به علاوه اگر زخم ها در داخل مقعد ایجاد شده باشند چون دسترسی به این ناحیه از بدن تقریبا غیر ممکن است، بهبود زخم ها نیز به سختی ممکن می شود. بهترین روش درمان برای بیماری های شقاق، هموروئید و.. استفاده از لیزر می باشد؛ چرا که می توان در کمترین زمان، بیماری شقاق را به طور کامل به وسیله لیزر درمان نمود و از درد شقاق رهایی یافت.


کلینیک لیزر شفا


چگونگی لیزر شقاق


چگونگی لیزر شقاق رابطه مستقیم با سطح بیماری شقاق دارد. لیزر شقاق در یک جلسه 10 تا 15 دقیقه ای (بهترین درمان سریع شقاق) و به کمک لیزر پرتوان CO2 انجام میشود و در طی آن زخم شقاق برداشته شده و مقعد که در اثر زخم بسیار تنگ شده است، به میزان کم و حساب شده ای باز میشود. بیمار بعد از عمل میتواند دفع مدفوع داشته باشد که بعد از آن با آب و صابون شسته شده و یک گاز استریل کوچک روی زخم عمل، جهت جذب ترشحات گذاشته میشود.


مزایای لیزر شقاق


مزایای لیزر شقاق، شامل موارد زیر می شود:



  • عدم درد و خونریزی

  • عدم نیاز به بیهوشی

  • دوران نقاهت بسیار کوتاه

  • عدم عود کردن دوباره بیماری

  • کاهش بی اختیاری های مدفوع

  • عدم ابتلا به عفونت و بیماری های عفونی


چرا کلینیک لیزر شفا؟


چرا کلینیک لیزر شفا، یک انتخاب خوب برای لیزر بیماری ها مقعدی است؟ برای پاسخ به اینکه چرا کلینیک لیزر شفا مناسب است باید به پیشینه کلینیک لیزر شفا اشاره کنیم. کلینیک لیزر شفا از قدیمی ترین کلینیک های لیزر تهران است که در زمینه لیزر و درمان بیماری شقاق فعالیت می کند. همچنین کلینیک شفا توانسته در این مدت زمان، به بهترین نحو ممکن مراجعین خود را درمان کند. شما می توانید به صورت تلفنی و اینترنتی جهت تعیین وقت، اقدام نمایید. به علاوه بیماران خارج از شهر تهران نیز می توانند از تسهیلاتی مانند معاینه و لیزر یک روزه، بهره مند شوند.


در شرایط فعلی کرونا تمامی جراحی های کلینیک لیزر شفا با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی انجام می شود لذا جهت پیشگیری از ازدحام در مطب پیش از مراجعه برای رزرو وقت تماس بگیرید.


لیزر شفا


انتهای پیام/ر



انتهای پیام/

برچسب ها: لیزر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته