دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1400 - 12:14
انتقاد عضو شورای شهر تهران از عملکرد معاونت اجتماعی شهرداری؛

علت عدم توقف برون‌سپاری اماکن مهم ورزشی چیست؟

احمد علوی گفت: برون سپاری اماکن ورزشی شهرداری تهران مشکلات زیادی دارد که با هشدار سازمان بازرسی هنوز متوقف نشده است.
کد خبر : 602234
سالن ورزشی چند منظوره2.jpg



به گزارش خبرنگار شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، سید احمد علوی عضو شورای شهر تهران پیش از ظهر امروز بعد از ارائه گزارش جوادی یگانه، معاون اجتماعی شهرداری گفت: برون سپاری اماکن مهم ورزشی و دستور سازمان بازرسی است اما برون‌سپاری ۶۰ فقره از اماکن مهم شهرداری تهران هنوز متوقف نشده و گویا نامه سازمان بازرسی که در تاریخ 28 فرودین سال جاری و با حکم ماموریت شماره ۷۰۰/۱۹۷۶۵ به این موضوع ورود کرده در این زمینه کفایت نکرده و همچنان این واگذاری‌ها با وجود اعلام ابطال از سوی سازمان بازرسی در حال انجام است.


وی با بیان این‌که این معاملات باطل است افزود:به چه علت و با استناد به کدام مصوبه قراردادهایی را با مدت زمان بعضا ۹ ساله منعقد می‌کنید که نه تنها دست این شورا، بلکه دست شورای آتی را نیز در بهره برداری می بندد اعمال می‌کنید؟


این عضو شورای شهر تهران با اشاره به این‌که گزارش سازمان بازرسی نشان می‌دهد که موضوع سود و اجاره‌بها در این قراردادها دارای اشکالاتی است ادامه داد: این قراردادها عملا موجب ضرر شهرداری و در نهایت شهروندان می‌شود.


علوی همچنین با اشاره به بیکار شدن پرسنل فعلی بعد از برون‌سپاری گفت: برای پرسنلی که قرار است با برون‌سپاری کار خود را از دست بدهند چه فکری شده است؟ آیا در شرایط اقتصادی فعلی قصد دارید به تعداد بیکاران اضافه کنید و یا نیروی کار مضاعف را به شهرداری تهران تحمیل کنید؟ در برخی قراردادها اجاره ماهانه دریافتی حتی حقوق ۲ نفر از این کارمندان نیز نمی‌شود؟


وی به تفاوت قیمت اجاره اماکن ورزشی و تجاری تاکید کرد: چطور اماکن ورزشی را با قیمت‌های بسیار اندک اجاره داده‌اید و در مقابل اجازه بهره‌برداری تجاری از فضاهای موجود در این اماکن را صادر کرده‌اید؟


این عضو شورای شهر تهران ضمن این عنوان که نباید اجازه دهیم اقدامی اشتباه که از ابتدای سال کلید خورده در نهایت به مدیریت شهری جدید تحمیل شود اظهار کرد: با توجه به بی‌توجهی صورت گرفته به نامه سازمان بازرسی، تدبیری اندیشیده شود تا زمانی‌که مدیریت شهری جدید بر سرکار نیامده و عیوب قراردادها رفع نشده است، جلوی ثبت این قراردادها گرفته شود.


علوی خاطرنشان کرد: موظف هستیم در خصوص واکسیناسیون افراد بی‌خانمان و کارتن خواب‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.


انتهای پیام/۴۱۶۱



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته